Почему нельзя клясться
одна фраза Христа, отменившая традицию
Чем душа
отличается от духа
2 явления или 1?
Целомудрие
Зачем женщины
обещают это Богу
 

Вход Господень в Иерусалим

05.03.2019
77
Скачать эту статью

В русской православной Церкви, никуда не деться, остался небольшой налёт язычества. От этого никуда не деться: любая культура не принимает без боя новые традиции, и часто религии приходится подстраиваться под особенности какого-либо народа.

Примеров немало: чернокожий Иисус из Танзании, в Ирландии — Святая Бригитта. В нашей стране — праздник Ивана Купала и святая Параскева Пятница. А есть ещё и Вербное Воскресение, которое, волей судьбы, теперь напоминает православным про Вход Господень в Иерусалим.

Иисус на осле приехал в Иерусалим, где его с почестями встретил народ

Вход Господень в Иерусалим — это одно из самых достоверных событий, описанных в Новом Завете. Если многие эпизоды есть только у отдельных евангелистов, то история про то, как Спаситель прибыл в святой город, рассказана всеми четырьмя авторами.

Иисус Христос путешествовал с учениками и проповедовал. Обычно это происходило пешком, но если мы обратим внимание на иконы, то там Спаситель сидит на осле. Откуда взялось это животное?

Спаситель верхом на осле въезжает в святой город Иерусалим
Спаситель верхом на осле въезжает в святой город Иерусалим

Об этом рассказывает довольно забавный эпизод:

(Марк 11:1–3)

«Когда приблизились к Иерусалиму, к Виффагии и Вифании, к горе Елеонской, Иисус посылает двух из учеников Своих и говорит им: пойдите в селение, которое прямо перед вами; входя в него, тотчас найдете привязанного молодого осла, на которого никто из людей не садился; отвязав его, приведите. И если кто скажет вам: что вы это делаете? — отвечайте, что он надобен Господу»

И люди действительно отдали осла ученикам Иисуса.

Но конечно история эта примечательна далеко не ослом, а тем, что Спаситель оказался в главной точки своей проповеднической миссии — Иерусалиме, чтобы отпраздновать Пасху. В те дни влияние иудейского народа значительно снизилось. Всё завоевал Рим.

Иудеи ждали Мессию: воина и освободителя, но Иисус преследовал другие цели.

В своём угнетённом положении иудеи ждали Миссию, как никогда. А надо заметить, что в еврейском предании Спаситель представляется не как проповедник, а как вождь, правитель, освободитель.

Долг Мессии — это помочь еврейскому народу, возможно, даже в больше степени материально, нежели духовно. А потому ждали они вовсе не такого человека, как Иисус Христос, — из простого народа, философствующего и сторонящегося политики:

(Матф. 22:21)

«Тогда говорит им: итак отдавайте кесарево кесарю, а Божие Богу»

И всё же немало людей вышли поприветствовать Иисуса Христа. Его слава дошла до Иерусалима. Ибо накануне Он воскресил своего знакомого, Лазаря.

Воскрешения Лазаря, это событие вспоминают за день до Вербного воскресения (входа Господня в Иерусалим)
Воскрешения Лазаря, это событие вспоминают за день до Вербного воскресения (входа Господня в Иерусалим)

Многие желали увидеть Мессию. Человек, способный на воскресение мёртвых, — это уж точно освободитель Иерусалима! Люди клали на дорогу пальмовые ветви и дорогую одежду, восклицая: «Осанна Сыну Давидову! благословен Грядущий во имя Господне! осанна в вышних!».

Но Иисус Христос пришёл вовсе не за тем, чтобы освобождать иудеев из-под римской оккупации. Первое, чем Он занялся, — изгнал менял и торговцев из храма. Это не порадовало местное духовенство, но оно не смогло воспрепятствовать из-за страха перед толпой.

В этот день Иисуса признали Мессией

Вход Господень в Иерусалим — это кульминация Новозаветных событий. Люди возлагают на Христа надежды, хотя ещё не до конца осознают, чем именно Он собирается им помочь.

Стержень этого эпизода — то, что люди признают Иисуса Мессией.

В то же время тут скрывается и второе, сакральное значение. На него намекает тот самый осёл. Иудеи ждут правителя и воина, и такой, согласно традиции, должен был бы въехать в город на Востоке верхом на лошади. Но Иисус демонстрирует свои мирные намерения и появляется на осле.

Осёл — символ мира, Иерусалим — символ рая.

Ещё одна интересная параллель — между Иерусалимом и Раем. Если физически Христос попадает в город на карте, то в символическом плане это предрекает Его вхождение в рай.

Верба в православном обряде — отголосок языческой традиции

В символике этого праздника важную роль играют пальмовые ветви. Они называются вайи (широкий побег пальмы или папоротника). Потому и ещё одно название этой даты — неделя ваий.

Пальмы вообще давно ассоциировались у иудеев с торжеством:

(Лев 23:40)

 «В первый день возьмите себе ветви красивых дерев, ветви пальмовые и ветви дерев широколиственных и верб речных, и веселитесь пред Господом Богом вашим семь дней»

Акцент на вербе — компромисс, который позволил приблизить славянские традиции к христианской культуре. Был такой праздник — Вербохлёст. Считалось, что если слегка ударить друг друга вербой, это принесёт удачу, избавит от неприятностей, или даже поможет женщинам забеременеть.

Вообще, вербу использовали в разных обрядах. А сегодня она стала неотъемлемой частью празднования Входа Господня в Иерусалим русскими православными христианами.

Люди приходят в храм с вербой, чтобы символически приветствовать Иисуса
Люди приходят в храм с вербой, чтобы символически приветствовать Иисуса

В этот праздник люди освящают вербу и хранят её весь год

В православии Вход Господень в Иерусалим празднуется после Лазаревой Субботы и за семь дней до Пасхи. Он не имеет попразднство, поскольку стоит накануне Страстной Седмицы.

В ночь на праздник проводят бдение. Верующие символически встречают Иисуса Христа, держа в руках ветви деревьев.

7 дней до православной Пасхи — плавающая дата Входа Господня в Иерусалим

Помимо службы в храме, в честь праздника может быть организован крестный ход.

В этот день допускаются послабления в Великом Посту.

Срезанные с деревьев ветви обычно хранят в доме целый год. Ими принято украшать иконы.

Величание и тропарь празднику Входа Господня в Иерусалим

Величание Входу Господню в Иерусалим

Величаем Тя, Живодавче Христе, Осанна в вышних и мы Тебе вопием Благословен Грядый во Имя Господне.

Тропарь Входу Господню в Иерусалим

Общее воскресение прежде Твоея страсти уверяя из мертвых воздвйгл еси Лазаря, Христе Боже. Темже и мы, яко бтроцы победы знамения носяще, Тебе Победителю смерти вопием: осанна в вышних, благословен Грядый во имя Господне.

Акафист в неделю Ваий (Вход Господень в Иерусалим. Вербное Воскресенье)

Кондак 1

Избранный Царю Горняго Сиона, Кроткий, Спасаяй и Праведный Избавителю наш, Тебе, в вышних на Херувимех носимаго и певаемаго от Серафим, зрим ныне на жребя возшедшаго и в Иерусалим к вольней страсти грядущаго. Сего ради покланяемся неизреченному снисхождению Твоему и с ваиами и ветвьми умиленно сретаем Тя, да и с дети еврейскими воззовем Тебе:

Благословен грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Икос 1

Архангелов и Ангелов лики со страхом и трепетом взираху с небесных высот на Твое, Христе Спасе, во Иерусалим к вольней страсти вхождение и со апостолы незримо сопровождаху Тя, Царя своего, и с дети еврейскими осанна в вышних Тебе приношаху, и воспеваху песнопения сицевая:

Благословен еси, Господи Боже наш, яко посетил и сотворил еси избавление людем Своим; благословен еси, Владыко Христе, яко пришел и даровал еси Крестом спасение чадом Своим.

Благословен еси, грядый Адама из глубины ада воззвати; благословен еси, пришедый Еве от древния печали свободу даровати.

Благословен еси, благовествуяй мир на Израиля и спасение языков; благословен еси, возвещаяй Завет Нов в кроплении Крови Своея.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 2

Видевше Тя, Иисусе, Марфа и Мария паки в Вифанию придоста прежде шести дний бытия Пасхи, сотвориста Тебе вечерю ту, и бе Лазарь един от возлежащих. Марфа с усердием служаше Тебе, Подателю всяческих, Мария же благую часть избра, благодарна сущи о воскрешении брата своего, и приемши литру мира нарда чиста многоценна, помаза пречистеи нозе Твои и отре власы своими, с любовию от избытка сердца вопиющи Тебе: Аллилуиа.

Икос 2

Разума неуразуменна вольнаго Твоего на страдания пришествия не разумев Иуда, иже хотяше уже предати Тя, смутися, зря Мариино миром помазание ногу Твоею, Господи, и рече: «Чесо ради гибель сия бысть? Можаше бо сие миро продано быти на триех стех пенязь и датися нищим». Сие же рече, не яко о нищих печашеся, но яко тать бе. Ты же, Господи, ведый, яко надлежит Ти скоро смерть претерпети, оправдал еси святую жену сию, глаголя: «Не дейте ея, да в день погребения Моего соблюдет е». Сего ради, почитающе вольное ко страсти пришествие Твое, вопием Тебе сице:

Благословен еси, Господи, Мариею на вечери на погребение приуготованный; благословен еси, Иисусе, Иудою в души еще в Вифании на смерть осужденный.

Благословен еси, в Вифанию пришедый, в дом мира, да любовь и миром помазание от Марии приимеши; благословен еси, во Иерусалим Грядый на вольную страсть, да паки любовь от святых жен – мироносиц всему миру возвестиши.

Благословен еси, Лазаря из мертвых воздвигнувый, да будет с крепостию пришествие Твое; благословен еси, Себе Самаго от гроба возставити Грядый, да будет со властию вхождение Твое.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Появление Иисуса Христа в Иерусалиме
Появление Иисуса Христа в Иерусалиме

Кондак 3

Имеяй власть воистину Божественную, Владыко Христе, Ты во утрий день изшед из Вифании зело заутра и приближася в Виффагию, послал еси двоицу от ученик Твоих, глаголюще има: «Идита в весь, яже прямо вама: и абие обрящета осля привязано и жребя с ним, на неже никтоже николиже вседе от человек, и отрешивша я, приведите Ми. И сице кто речет вам, что творити, рцыте, яко Господь требует я». Тииже сия слышаши, зело дивляхуся, возопи Богу: Аллилуиа.

Икос 3

Изшедша же ученика, приведоста осля и жребя и возложиша на ня ризы своя. Ты же, Бог Сый, на Херувимех носимый, яко Человек на жребя младо возсел еси нас ради, да яко Царь кроток, в мире сотвориши вхождение Твое во град отца Твоего Давида. Сего ради сретаем Тя сицевыми похвалы:

Благословен еси, в Вышних со Отцем на Престоле седяй, на жребяти осли сести изволивый; благословен еси, на небесех от Горних Сил покланяемый, от детей на земли поклонение приявый.

Благословен еси, крепостию царствуяй веки, со славою во Иерусалим Грядый; благословен еси, на смиренныя призираяй, с кротостию во Своя пришедый.

Благословен еси, на жребяти безсловеснем возседый, древнее безсловесие разрешити хотяй; благословен еси, странное обнищание долу приемый, на небеси горе Отцу и Духу соседяй.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 4

Буря недоумения смущает ми ум, како достойно воспою велие снисхождения Твоего таинство, Господи, яко имея престол небо, Ты на жребя худо возшел еси, человека взыскуя, хотя разрешити его древняго безсловесия, да сбудется реченное Захариею пророком, глаголющим: Радуйся зело, дщи Сионя, проповедуй дщи Иерусалимля. Се, Царь Твой грядет к Тебе, Праведен и Спасаяй, Той Кроток, всед на подъяремника и жребца юна. Сего ради прославляем с миром на жребяти шествие Твое во Иерусалим, из глубины души вопиюще Тебе: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше народ мног, пришедый на праздник, яко грядеши, Господи, во Иерусалим, собрашася вкупе во множестве, и постилаху ризы своя по пути, друзии же резаху ветви от древ и постилаху по пути, и предходящии, и вслед грядущии вопияху Тебе, глаголюще: Осанна Сыну Давидову! Благословен Грядый во имя Господне! Благословенно грядущее царство во имя Господа отца нашего Давида! Осанна в вышних! Сего ради и мы в предпразднственный день сей, носяще воскресения знамения ветви древес, Тебе, яко Победителю смерти, вопием:

Благословен еси, Царю Израилев, царство не от мира сего взыскати пришедый; благословен еси, Сыне Давидов, трости сокрушенный преломити не восхотевый.

Благословен еси, Пастырю Добрый, заблуждшее овча обрести грядый; благословен еси, Агнче Незлобивый, Себе Самаго в жертву принести хотяй.

Благословен еси, Владыко твари, от твари Твоея с любовию сретаемый и с ветвьми ублажаемый; благословен еси, Царю славы, со славою Царскою от учеников провождаемый и от детей прославляемый.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 5

Богосветлою красотою и крепостию облечен быв от века, Господи, грядеши со славою в Сион, восход на Елеонскую гору совершая, да исполнится Наума пророка предречение: Се на горах ноги Благовествующаго и Возвещающаго мир. Празднуй, Иудо, праздники твоя, воздаждь обеты твоя. И паки исполнися Давида, праотца Твоего, другое предречение: Видена быша шествия Твоя, Боже, шествия Бога моего, иже во святем. Егда же приблизился еси уже к нисхождению с горы Елеонския, все множество ученик начата, радующеся, хвалити Бога гласом велиим, сугубо прославляюще Тя о всех чудесех, яже видеша от Тебе, глаголюще: «Благословен грядый Царь во имя Господне! Мир на земли и слава в вышних!» Сего ради и мы днесь, новый Израиль, яже от язык Церковь, радующеся возопием Тебе с ними: Аллилуиа.

Икос 5

Видевше фарисеи, в народе сущии, яко ликования народная зело умножаются, Тебе, Господи, с горы нисходящу, и яко гласи учеников Твоих зело велии суть, вознегодоваша и реша Тебе: «Учителю, запрети учеником Твоим». Ты же, Господи, возгласил еси им: «аще сии умолчат, камение возопиет», якоже предрече Аввакум пророк, глаголя: «Камение из стен возопиют, древо же отвещати будет им». Сего ради и мы, аще душами и сердцы хладни есмы, якоже камение, обаче по слову Твоему не умолчим хвалы Тебе возсылати сицевыя:

Благословен еси, Господи Боже наш, яко пришел еси во Иерусалим грешныя спасти; багословен еси, Христе Спасе наш, яко возвестил еси верным Твоим, яко близ к нам еси.

Благословен еси, Сыне Отечь, яко грядеши Кровию Креста Твоего небесная и земная примирити; благословен еси, Сыне Человечь, яко идеши велию любовь Отца Небеснаго всему миру возвестити.

Благословен еси, Царю царствующих, яко царство Твое — Царство всех веков; благословен еси, Владыко владеющих, яко владычество Твое во всяком роде и роде.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 6

Проповедницы Божественныя силы Твоея, Господи, быша сущии с Тобою в Вифании иудее, зане тии свидетельствоваху во Иерусалиме, яко Лазаря от гроба воздвигл еси. Сего ради и срете Тя народ, яко слышаша Тя сие сотворша знамение. И глаголаху друг ко другу: «Чесо ждем и не исходим на сретение Сыну Давидову с ваиами от финик, да исполнится Писание: взыду на финикс, удержу ветви его,— зане Той есть финикс правды, о Немже рече Давид: Праведник, яко финикс процветет. Сего ради с ветвьми воспеваху первее Тебе народи: «Осанна», обаче послежде с дрекольми изыдоша на Тя, яко на разбойника, не ведуще пети: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия во всей славе своей и красоте святый град Божий Сион, град Великаго Царя, егда приблизился еси к нему, Господи, и увидел еси с высоты горы Елеонския вся здания церковная и иная строения градская, зело красная. Тогда, видя Святый Град, Господи, восплакался еси о нем, яко Отец чадолюбивый, и с плачем рекл еси: «Аще бы разумел ecи ты, хотя в сей день твой, еже к миру твоему, обаче сие скрыся от очию твоею». И абие предрекл еси, яко приидут дние, егда обложат Святый Град врази и разбиют его и чада его, и не оставят камень на камени в нем, понеже не разуме времени посещения Твоего. Мы же, ведуще Тя, яко Добраго Пастыря, скорбящаго о заблуждших овцах Своих, вопием Ти:

Благословен еси, Пастырю овцам Великий, овча погибшее взыскати пришедый; благословен еси, Архиерею грядущих благ, немощем нашим спострадати восхотевый.

Благословен еси, Новаго Завета Ходатаю, возжелавый падшия люди от вечныя смерти спасти; благословен еси, Судие Праведнейший, яко Праведен еси и прави суди Твои о граде Твоем.

Благословен еси, Спасе Всемилостивейший, яко Милостив еси и милости Твоея исполнь вся земля.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 7

Хотяй избавити род человечь от работы вражия, Иисусе, пришел еси во Иерусалим, да исполнится Писание: явится Бог богов в Сионе. И вошедшу Тебе тамо, потрясеся весь град; мнози бо изыдоша на сретение Тебе, восклицающе велегласно: «Осанна Сыну Давидову», друзии же, удивляющеся, вопрошаху: «Кто есть Сей?» О безумнии старцы, лжеименнии учителие! Вся стогна града проповедуют чудеса Твоя, Господи, вся Иудея исполнена благодеяньми Твоими, сии же вопрошают: «Кто есть?» Лазарь едва воскресе, и не ведят, кто исхити его от смерти; от двора Иаирова едва исшел еси, и не ведят, кто есть ожививый дщерь его? Ведят, обаче не хотят воспети Тебе, яко Богу: Аллилуиа.
Вход Господень в Иерусалим
Вход Господень в Иерусалим

Икос 7

Дивное показал еси смотрение Твое, Иисусе, егда со славою восшел еси во Иерусалим и абие, яко Архиерей, посетил еси святый храм соглядати его. В дом Отца Твоего пришел еси со властию, и исполнися святаго Аввакума пророка предречение: Господь во святом храме Своем: да молчит вся земля пред Лицем Его. И абие изгнал еси вон вся сущия тамо продающия и купующия, глаголя: «Храм Мой — храм молитвы наречется, вы же сотвористе его вертеп разбойником». И тако исполнися другое Писание: Ревность дому Твоего снеде Мя. Мы же, убоявшеся таковаго праведнаго гнева Твоего, Господи, единое просим от Тебе, еже жити в дому Твоем во вся дни живота нашего, зрети красоту Твою и посещати храм святый Твой, да прославим Тебе сице:

Благословен еси, не в рукотворенных храмах живый на небеси, в храм земный со славою возшедый; благословен еси, селение славы Своея возлюбивый на земли, дом молитвы от житейских попечений оградивый.

Благословен еси, Господи Сил, яко возлюбленна селения Твоя, паче селений грешничих; благословен еси, Царю славы, яко лучше день един во дворех Твоих, паче тысящ во градех нечестивых.

Благословен еси, Велий в Сионе, яко страшно и свято имя Твое; благословен еси, живый во Иерусалиме, яко свят храм Твой, дивен в правде Твоей.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 8

Странное и преславное чудо сотворил еси, Христе, егда внезапу пришел еси в церковь Свою и тамо приступивших к Тебе хромых и слепых исцелил еси, яко Светодавец и Милостивый Врач, яко правда пред Тобою предыдет, якоже рече Давид. И тако всем источил еси в великий и предпразднственный день сей радость, истину, свет и живот, якоже предрече Софония пророк, глаголя: Радуйся, дщи Сионова, зело; отъят Господь неправды твоя, воцарится Господь посреди тебе, и не узриши зла ктому. Господь Бог твой в тебе, и обновит тя в любви Своей тебе ради, глаголет Господь, спасу утесненную и отриновенную прииму. Сего ради и мы, веселящеся в день праздника посещения Твоего, воспоем Тебе: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был еси любовь, Сладчайший Иисусе, сего ради хвалу Тебе приносит возлюбленный Израиль из уст ссущих и незлобивых младенец: егда старцы и учителие их богохульствуют, вопрошающе: «Кто есть Сей»,— младенцы богословствуют, вопиюще Тебе: «Осанна Сыну Давидову»,— и с ваии и ветвьми сретают во храме пришествие Твое, предвозвещающе скорое Твое из мертвых воскресение. Сподоби же и нам, одержимым гордостию, обратитися, яко незлобивии дети, таковых бо есть царствие небесное, да от чистаго сердца купно с ними принесем Тебе таковые похвалы:

Благословен еси, в вышних певаемый от Серафим, от незлобивых младенец воспевание приявый; благословен еси, в горних носимый от Херувим, от чистых сердцем богоносно в сердце носимый.

Благословен еси, скинию падшую Давидову возставити пришедый, да нашу внутреннюю благообразную скинию паки просветиши; благословен еси, храм Твой дом молитвы сотворивый, да нас, бывших вертепы душетленных разбойников, паки дом чист Духа Святаго сотвориши.

Благословен еси, Емуже тысящи тысящ служат на небеси и пред Нимже тьмы тем предстоят; благословен еси, Емуже сонмы детей воспеваху на земли и Егоже сретаху тьмы народныя.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 9

Вce сонмище иудейское архиереев и книжников, видевше чудеса, яже сотворил еси во храме, Иисусе, и отроки, зовущия: «Осанна Сыну Давидову»,— вознегодоваша и реша Тебе: «Слышиши ли, что сии глаголют?» Ты же рекл еси им: «Несте ли чли николиже, яко изо уст младенец и ссущих совершил ecи хвалу». Мы же, удивляющеся окаменению и жестосердию сердец их, злобою да младенчествуем ныне, да в простоте сердечной воспоем ангельскую песнь: Аллилуиа.

Икос 9

Витии Божественнии, аще и много глаголют, но не возмогут воздати достойнаго благодарения неизреченному снисхождению Твоему, Христе, яко ныне волею пришел еси во Иерусалим Крест претерпети. Сего ради утаил еси от премудрых и разумных Свое Божество и открыл еси е младенцем, иже чистыми сердцы паче отец своих ощутиша, яко Ты еси воистину Христос. Сподоби и нам душами чистыми и нескверными усты исповедати Божественную славу Твою, поюще Тебе сице:

Благословен еси, явлением словес Твоих просвещаяй и вразумляяй младенцы, просвети и вразуми наши мысли и сердца; благословен еси, творением чудес Твоих свидетельствуяй Божество Свое, открый очи мои уразумети от закона Твоего чудеса.

Благословен еси, пасый Израиля, паси мя в кротости духа на месте злачне; благословен еси, храняй Иакова, всели мя в чистоте сердца на воде покойне.

Благословен еси, Царю мира, да возсияет во днех Твоих правда, дондеже отъимется луна; благословен еси, Солнце Правды, да просветится свет Твой во множестве мира, дондеже сияет солнце.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 10

Спасти хотяй языки, Христе Боже наш, Ты воздвигл еси нецыя от еллин, пришедших поклонитися в праздник, яко да видят Тя. Сего ради тии приступиша к Филиппу, глаголюще: «Хощем Иисуса видети». Тойже вкупе со Андреем глаголаста Тебе. Ты же отвещаваеши им, яко ныне уже прииде час, да прославится о сем Сын Человеческий. Во Своя бо пришел еси и Свои не прияша Тя, и на смерть осудиша. Сего ради, яко зерно пшеничное не принесет плода, аще пад на землю не умрет, тако же и Ты смертию Своею мног плод принесл еси во языцех, да исполнится Исайи пророка предречение, яко явлен будеши не ищущим Тя и обретен не вопрошающими Тя. Сего ради, приидите, языцы, и видите днесь Царя Небеснаго, яко на престоле высоце на жребяти худе во Иерусалим входяща, да вси едиными усты и сердцем воспоем Ему: Аллилуиа.

Икос 10

Царю Превечный, кроткий, праведный и спасаяй Утешителю наш! Ты кротко пришел еси в день сей во Иерусалим, на кротком жребяти осли седя, да конское свирепство разрешиши на земли. Сего ради кротость Твоя разумна да будет всем человеком, и да ведают вси, яко Ты взираеши токмо на кроткаго, молчаливаго, трепещущаго словес Твоих. Сего ради «да раскуют мечи своя на орала и копия на серпы, и да не навыкнут ктому ратоватися». Мы же «кротцы сущи душею и смирении нравом, благодатию приимем кроткаго всех Владыку, грядущаго гордыню лукаваго сокрушити», да в кротости духа воспоем Ему сице:

Благословен еси, на гору Сион возшедый, да мир на Израиля благовестиши; благословен еси, Иерусалиму проповедуяй, да спасение языков возвестиши.

Благословен еси, пришедый благовестити нищим лето Господне приятно, да вся сокрушенныя сердцем исцелиши; благословен еси, восхотевый возвестити плененным отпущение, да вся уничиженныя во отраду свободиши.

Благословен еси, яко кокошь птенцы своя под криле собираяй, да вся обремененныя грехми Крестом искупиши; благословен еси, яко зерно пшеничное в землю падшее, ко погребению грядый, да вся до глубины ада падшия Воскресением обновиши.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 11

Пение всеумиленное принесем Тебе, Христе, вкупе с незлобивыми младенцы, осанна Тебе воспевшими, с нимиже и мы Тебе вопием: Бог Господь, и явися нам, да с ваии и ветвьми составим Тебе праздник свят, чист и духовен, да паки сотвориши вход во внутренния храмины душ наших, якоже обещался еси, глаголя: не оставлю вас сиры, но паки прииду к вам. Аще кто любит Мя, возлюблю его, и явлюся ему Сам. И Отец Мой возюбит его, и к нему приидем и обитель у него сотворим. Благословенно да будет вхождение Твое! Прииди и возсяди на престол ума нашего, якоже прежде на жребя, и воцарися в сердцах наших, и разреши вся безсловесия страстей наших, да с присноцветущими ваиами чистоты паки, якоже древле дети, воспоем Тебе: Аллилуиа.

Икос 11

Светом небесным просветися днесь святый храм, егда посетил еси его, Иисусе, и очистил еси его от куплей земных, вкупе же просветися с ним и весь Святый Град, якоже предрече Исайя: от Сиона бо изыде закон и слава Господня из Иерусалима,— яко на страдания пришел еси, и свет, радость и любовь принесл еси Крестом Твоим. Сего ради рекл еси учеником прежде Своего Креста: «Еще мало время свет в вас есть, ходите, дондеже свет имате, да тьма вас не имет. Веруйте во свет, да сынове света будете». Сия рекл еси, Господи, да и во страданиих Твоих свет веры не угаснет учеником Твоим, и да не пойдут во тьме неверия, не ведуще, камо идут, да и вси право в Тя верующии с верою возопиют Тебе:

Благословен еси, Христе, Свете мира, от мира лукаваго возненавиденный; благословен еси, Иисусе, Солнце Правды, от присных Твоих присноблажимый и препрославленный.

Благословен еси, Невечерний и Тихий Свете, на захождение Свое во Иерусалим пришедый; благословен еси, Живый во Свете неприступном, зарею Воскресения весь мир просветити грядый.

Благословен еси, Сладчайший и Присноживотный Свете, в Сионе явленный, да просветиши душевную тьму мою; благословен еси, Светильниче, светяй и горяй, во Иерусалиме возжженный, да паки возжжеши угасший светильник мой.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 12

Благодать Твою подаждь нам, Иисусе, якоже прежде отроком еврейским, осанна Тебе воспевшим и познавшим Твое Божество. И ныне в пречестныя дни сия, Господи, паки к нам близ буди, наипаче же к призывающим имя Твое в духе кротости и мира, смирения и любве, сподоби же и нам ощутити благодать пришествия Твоего, да и мир Божий, превосходяй всяк ум, соблюдет сердца наша и вся разумения наша о Тебе, и тако просветивше души наша, во умилении и с веселием возопием Тебе, Завет Нов завещати пришедшему нам кроплением Крове Своея: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще Твое на вольную страсть во Иерусалим пришествие и неизреченное снисхождение Твое, Христе, покланяемся предначатию Креста Твоего и с дети еврейскими веселящеся, с ваиами и ветвьми сретаем Тя, и составльше праздник, прославляем Тя, яко Ты еси воистину Мессия Христос, пришедый и имеяй паки со славою приити судити живых и мертвых, не на жребяти осли седяй, но яко Царь царем и Господь господствующим, Емуже имя — Слово Божие, имеяй вслед Себе не отроки, «осанна» поющия, но вся Воинства Небесная, вопиющия гласом громов крепких: Аллилуиа, спасение, честь и слава и сила Господу нашему, яко воцарися Господь Вседержитель. Сие великое шествие Твое в Сион Горний, нисходящь с небесе от Бога, верою чающе, прославляем в земный Сион на всемирное заклание вхождение Твое, поюще Тебе сице:

Благословен еси, Сыне Отечь, славою венчавый человека, тернием венчатися грядый, да терноносное естество наше плодоносно сотвориши; благословен еси, Агнче Божий, вземляй грехи мира, да Кровию Своею нас, падших, паче снега убелиши.

Благословен еси, Женише душ и сердец наших, от чертога Твоего исходяй, да никтоже укрыется от теплоты Твоея; благословен еси, Пастырю Добрый, входяй ныне в Твой овчий двор, да никтоже исхитит нас от руки Твоея.

Благословен еси, Учителю наш, Сиона ради не умолчавый до крестныя Пасхи Твоея, да други Своя до конца словом и любовию на Вечери утешиши; благословен еси, Спасителю наш, в червлены ризы напоследок облещися восхотевый, да нас, яко невесту ризою спасения и одеждею веселия украсиши.

Благословен Грядый во имя Господне, осанна в вышних!

Кондак 13

О Иисусе Христе, Агнче Божий, прежде век на заклание приуготованный, ныне же во Иерусалим на вольную страсть грядый! Приими малое сие с ваиами и ветвьми приносимое Тебе моление наше, да в пречестныя дни сия последуем стопам Твоим в тишине и кротости духа и во умилении и чистоте сердца, и тако да пребудем с Тобою и во все время земнаго странствия нашего. И сподоби нам неосужденно причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи Твоея зде, на земли, да и по пришествии в Небесный Иерусалим навеки соединимся с Тобою, со всеми святыми поюще Ангельскую песнь: Аллилуиа.

Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос: «Архангелов и Ангелов лики…» и 1-й кондак: «Избранный Царю…»

Икона Вход Господень в Иерусалим
Икона Вход Господень в Иерусалим

Молитва

Господи Иисусе Христе Боже наш, в вышних со Отцем на Престоле седяй, выну на крилу от Херувим носимый и певаемый от Серафим, во днех же плоти Своея на жребяти осли сести изволивый, нашего ради спасения, и от детей воспевание приявый, и во Святый град Иерусалим прежде шести дний бытия Пасхи на вольную страсть пришедый, да спасеши мир Крестом, погребением и Воскресением Твоим! И якоже тогда людие, седящии во тьме и сени смертней, приемше ветви древес и ваиа от финик, сретоша Тя, Сына Давидова, Тя исповедующе, такожде и нас ныне, в предпразднственный день сей в подражание онех ваиа и ветви в руках носящих, соблюди и сохрани. И якоже онии народи и дети «осанна» Тебе приношаху, сподоби и нам во псалмех и пениих духовных душами чистыми и нескверными усты прославити вся величия Твоя в праздник сей, и во всю Седмицу страсти Твоея, и неосужденно достигнути и причаститися Божественныя радости Святыя Пасхи в пресветлыя дни Живоноснаго Воскресения Твоего, да воспоем и прославим Твое Божество, вкупе со Безначальным Твоим Отцем и Пресвятым и Благим и Животворящим Твоим Духом, всегда, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Канон празднику Входа Господня в Иерусалим

глас 4

Песнь 1

Ирмос: Явишася источницы бездны, влаги непричастны, и открышася моря волнующася основания бурею: манием бо запретил еси ему, изрядныя же люди спасл еси, поющия победную песнь Тебе, Господи.
Припев: Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.
Из уст младенец незлобивых, и ссущих, хвалу Твоих раб совершил еси, разрушити супостата, и отмстити страстию Креста, падение древняго Адама, древом же воскресити сего, поюща победную песнь Тебе, Господи (Дважды).
Слава: Хваление Церковь преподобных, живущему в Сионе, Тебе, Христе, приносит: Израиль же о Тебе, Творце своем, радуется: и горы языцы противообразнии каменосердечнии, от лица Твоего возвеселишася, поюще победную песнь Тебе, Господи.
И ныне: Хваление Церковь…(Повторить предыдущий тропарь)

Песнь 3

Ирмос:

Точащий краесекомый повелением Твоим, твердый ссаша камень израильтестии людие. Камень же Ты еси Христе и Жизнь, на Немже утвердися Церковь зовущая: осанна, благословен еси Грядый.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Мертвеца чертверодневна повелением Твоим, из мертвых с трепетом ад испусти Лазаря, Воскресение бо Ты Христе и Жизнь, в Немже утвердися Церковь зовущи: осанна, благословен еси Грядый (Дважды).

Слава:

Воспойте людие благолепно в Сионе, и молитву воздадите Христу во Иерусалиме. Сам грядет во славе со властию, в Немже утвердися Церковь зовущи: осанна, благословен еси Грядый.

И ныне: Воспойте людие…(Повторить предыдущий тропарь).

Ипакои, глас 6-й

В ветвьми воспевше прежде, с древесы последи яша Христа Бога неблагодарнии иудее. Мы же верою непреложною присно почитающе яко Благодетеля, всегда возопиим Ему: благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Песнь 4

Ирмос:

Христос грядый явственно Бог наш, приидет и не закоснит, от горы приосененныя чащи, Отроковицы раждающия неискусомужныя, пророк древле глаголет. Темже вси вопием: слава силе Твоей, Господи.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Да точат веселие крепкое мастительное горы, и все холми, и древа дубравная да взыграют: Христа хвалите языцы, и тому вси людие радующеся возопийте: слава силе Твоей, Господи (Дважды).

Слава:

Крепостию веки царствуяй Господь, облечен приидет, Сего красоты и славы, несравненно есть благолепие в Сионе, Темже вси вопием: слава силе Твоей, Господи.

И ныне: Пядию измеривый небо, дланию же землю, Господь, прииде: Сион бо избра, в немже жити и царствовати изволи, и возлюби люди, верно вопиющия: слава силе Твоей, Господи

Песнь 5

Ирмос:

На гору Сион взыди благовествуяй, и Иерусалиму проповедуяй, в крепости вознеси глас: преславная глаголашася о тебе, граде Божий. Мир на Израиля, и спасение языком.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

В вышних седяй на Херувимех Бог, и призираяй на смиренная, Той грядет во славе со областию, и исполнятся всяческая Божественныя хвалы Его, Мир на Израиля, и спасение языком. (Дважды)

Слава:

Сионе Божий, горо святая, и Иерусалиме, окрест очи твои возведи, и виждь собранная чада твоя в тебе: се бо приидоша издалеча, поклонитися Царю твоему. Мир на Израиля, и спасение языком.

И ныне:

Сионе Божий… (Повторить предыдущий тропарь).

Песнь 6

Ирмос:

Возопиша с веселием праведных дуси: ныне мирови Завет новый завещается, и кроплением да обновятся людие Божия Крове.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Приими, Израилю, Божие Царство, и пребываяй во тьме, свет да узрит великий, и кроплением да обновятся людие Божия Крове (Дважды).

Слава:

Разрешены своя юзники Сионе испусти и от рова неведения безводна изведи, и да обновятся людие кроплением Божественныя Крове.

И ныне:

Разрешены своя: (Повторить предыдущий тропарь).

Кондак, глас 6-й

На престоле на небеси, на жребяти на земли носимый Христе Боже, от Ангел хваление и детей воспевание приял еси зовущих Ти: благословен еси, Грядый Адама воззвати.

Икос

Понеже ада связал еси Безсмертие, и смерть умертвил еси, и мир воскресил еси, с ваиами младенцы восхваляху Тя Христе, яко Победителя, зовуще Ти днесь: осанна Сыну Давидову. Не ктому бо, рече, заклани будут младенцы, за Младенца Мариина: но за вся младенцы и старцы, Един распинаешися. Не ктому на нас вместится меч, Твоя бо ребра прободутся копием. Темже радующееся глаголем: благословен, Грядый Адама воззвати.

Песнь 7

Ирмос:

Спасый во огни Авраамския Твоя отроки и халдеи убив, яже правда праведно уловляху, препетый Господи Боже отец наших, благословен еси.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Покланяющеся людие, и со ученики радующеся, с ваием, осанна Сыну Давидову зовяху препетый Господи Боже отец, благословен еси (Дважды).

Слава:

Неискусозлобное множество, еще младенствующее естество, боголепно Тя, Царю Израилев и Ангельский, воспет: препетый Господи Боже отец, благословен еси.

И ныне: С ваием Тя Христе, ветвьми похваляху множества: благословен пришедый Царь веков. Вопияху же: препетый Господи Боже отец, благословен еси.

Песнь 8

Ирмос:

Веселися Иерусалиме, торжествуйте любящии Сиона: царствуяй бо во веки Господь сил прииде, да благоговеет вся земля от лица Его, и да вопиет: благословите вся дела Господня Господа.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

На жребя младо всед Царь твой Сионе, предста Христос: безсловесное бо идольское прельщение разрушити, и неудержанное стремление уставити всех язык прииде, во еже пети: вся дела пойте Господа (Дважды).

Слава:

Радуйся Сионе зело: Бог твой воцарися во веки Христос. Сей, якоже писано есть, кроткий и спасаяй, праведный Избавитель наш, прииде на жребяти, конское свирепство убити врагов, не вопиющих: благословите вся дела Господня Господа.

И ныне: Оскудевает Божественных ограждений, законопреступное сонмище непокоривых, понеже дом молитвы Божия, вертеп сотвориша разбойническ, от сердца Избавителя отринувше, Емуже вопием: благословите вся дела Господня Господа.

Песнь 9

Ирмос:

Бог Господь, и явися нам, составите праздник, и веселящеся приидите, возвеличим Христа, с ваиами и ветвьми, песньми зовуще: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

Слава Тебе, Боже наш, слава Тебе.

Языцы, вскую шатаетеся? Писменницы и священницы, почто тщетным поучистеся, рекше: кто Сей, Емуже дети с ваием и ветвьми, песньми зовут: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего (Дважды).

Слава:

Сей Бог наш, Емуже никтоже подобен, праведный всяк путь изобрет, даде возлюбленному Израилю: по сих же с человеки поживе явлься. Благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

И ныне:

Соблазны стези, что близ вас положисте непокоривии? Ноги ваша скоры кровь излияти Владычню. Но воскреснет всяко спасти зовущия: благословен Грядый во имя Господа Спаса нашего.

Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение

Оставить комментарий

Ваш email адрес не будет опубликован. Заполните поля, которые помечены *