Почему нельзя клясться
одна фраза Христа, отменившая традицию
Чем душа
отличается от духа
2 явления или 1?
Целомудрие
Зачем женщины
обещают это Богу

Канон Животворящему Кресту Господню.  Почему его важно читать каждому человеку

24.07.2019
7 228

Канон — это песнопение, которое входит в состав каждого церковного богослужения. Также можно сказать, что это своеобразный гимн, который посвящен прославлению Спасителя, Святой Троицы, Божией Матери, какому-либо празднику или святому. Каноны составлены почти всем святым.

Строчки из канона Животворящему Кресту Господню:

«…Кресте, ты ми сила буди, крепость и держава, избавитель и предратник на борющия мя, щит и хранитель, победа и утверждение мое, присно соблюдая мя и покрывая…»

Так выглядит первая страница из канона Честному и Животворящему Кресту Господню
Так выглядит первая страница из канона Честному и Животворящему Кресту Господню

Первые каноны были написаны Андреем Критским и Иоанном Дамаскиным

Что собой представляет канон? Канон составлен из ряда песен, которые состоят из предначинательной песни, то есть ирмоса и тропарей. У каждой песни каждого канона есть своя тема, которая взята из Ветхого Завета.

Ранее, библейские тексты читались перед песнями, но со временем в каждом каноне стали появляться ирмосы, где уже библейские темы были осмыслены поэтически. На сегодняшнее время эти отрывки из Библии можно прочитать отдельно.

Канон Животворящему Кресту Господню имеет 8 песен

По церковной традиции ирмосы в каноне обычно поются, а тропари читаются. Каждый тропарь также имеет свой припев.

Рассмотрим, канон Животворящему Кресту Господню. В данном каноне имеется определенное число песен — 2,3,4,8,9.

В каноне Животворящему Кресту имеется 8 песен.

Как правильно читать канон Кресту Господню? Канон Кресту Животворящему нужно читать дома вслух перед иконой Спасителя. Читать важно вслух, чтобы слова лучше усваивались на духовном уровне. Читать текст молитвы нужно вдумчиво и серьезно. Нельзя ни на что отвлекаться, нужно полностью сосредоточиться на молитве.

Канон Животворящему Кресту Господню читается перед иконой Спасителя
Канон Животворящему Кресту Господню читается перед иконой Спасителя

Многие спрашивают, канон Честному и Животворящему Кресту Господню нужно читать стоя или сидя? Обычно канон читают стоя, перед святым образом. Это относится ко всем канонам. Исключение делается для людей, которые не могут стоять по состоянию здоровья.

Празднование Честного и Животворящего Креста Господня празднуется 14 августа

Какие существуют каноны Кресту? Православная церковь почитает Честной и Животворящий Крест Господень. Празднование этого праздника началось еще в глубокой древности.

На данной иконе можно увидеть Воздвижение Честнаго и Животворящего Креста Господня — также один из значимых праздников Русской православной церкви
На данной иконе можно увидеть Воздвижение Честнаго и Животворящего Креста Господня — также один из значимых праздников Русской православной церкви

Каждый год этот праздник празднуется 14 августа. Написан канон Кресту, каноны праздников Честному Кресту, каноны Кресту из Постной Триоди.

Канон Кресту Животворящему читается для исцеления болезней

Для чего читают канон? Канон читается для исцеления от болезней, помощи при нужде, при унынии, печали, при тяжелых жизненных обстоятельствах.

Канон Честному и Животворящему Кресту Господню:

Песнь

Ирмос: Отверзу уста моя, и наполнятся Духа, и слово отрыгну Царице Матери, и явлюся светло торжествуя, и воспою радуяся Тоя чудеса.

Припев: Слава, Господи, Кресту Твоему Честному.

Кресте всесильне, апостолов похвала, преподобных утверждение, и верных знамение, и иерархов и мучеников слава, победа и утверждение всех хвалящих тя.

Кресте всечестный, четвероконечная сила, апостолов благолепие, и мучеников крепость, немощных здравие показался еси, мертвых воскресение, падающих воздвижение.

Кресте, ты ми сила буди, крепость и держава, избавитель и предратник на борющия мя, щит и хранитель, победа и утверждение мое, присно соблюдая мя и покрывая.

Богородичен: На кресте, Всенепорочная, Твоего Сына яко узрела еси, оружие скорбное утробу Твою растерза, и восклицала еси рыдающи в болезни, но абие прославила еси Креста силу.

Песнь 3

Ирмос: Твоя песнословцы, Богородице, живый и независтный источниче, лик Себе совокупльшия, духовно утверди, в божественней Твоей славе венцев славы сподоби.

Кресте, преподобных оружие, обоюдный меч Христов, верных удобрение, болящих исцеление и заступление, и воздвижение умерших, всечестне.

Кресте, основание благочестия, бесом показался еси губитель, церквам благолепие, нечестивым погибель, врагом посрамление в день судный.

Кресте живоносный, ты ми буди крепость, и победа, и щит, и стена нератуема, бесов отгнание, и помыслов погашение, и ума моего сохранение.

Богородичен: Распятие поносное, Дево Владычице, Твой Сын претерпе, и смерть неподобную: но вознесся, низверже противныя вражия силы, яко безсмертен.

Седален, глас 8

Проображаше тайно древле Иисус Навин креста образ, егда руце простре крестовидно, Спасе мой, и ста солнце, дондеже враги низложи противостоящия Ти, Богу. Ныне же зайде, на кресте Тя зря, дондеже державу смертную разрушив, весь мир совоздвигл еси.

Песнь 4

Ирмос: Седяй в славе на престоле Божества, во облаце легце, прииде Иисус Пребожественный, нетленною дланию, и спасе зовущия: слава, Христе, силе Твоей.

Четвероконечный сый мир, и яко триобоюдный меч, начала тмы сечеши, нами воображаемь, Кресте, оружие великое Христово, и непобедимое победительство всесильное.

Твоя высота, живоносне Кресте, воздушнаго князя биет; и глубина всея бездны закалает змия, широту паки воображает, низлагая мирскаго князя крепостию твоею.

Вознесся сопривлекл еси падшия, воздвигл еси естество земное, престолу Божию прославился еси, Кресте, высото великая, мирский мосте, душу мою от страстей глубины вознеси вскоре.

Богородичен: Крестообразно, Пречистая Отроковице Богородице, длани Твоя распростерши к Воздвиженому на Кресте, и молитвы, Дево, ныне принеси, за всех верно молящихся Тебе.

Песнь 5

Ирмос: Ужасошася всяческая о божественней славе Твоей: Ты бо, неискусобрачная Дево, имела еси во утробе над всеми Бога, и родила еси безлетнаго Сына, всем воспевающим Тя мир подавающая.

Кресте, небесная лествице святыни, степенем наставниче, Христова высота и слава еси, Божий образ назнаменателен миру, невидимому же и видимому, единочестне.

Кресте, образе неисписанный силою, освящение водам, очищение воздуху, освящение и просвещение всякому, мужества знамение, и Христов скипетр непреложный показался еси, противныя в землю попирая.

Кресте всесильне, злочестивыя низложи враги, ненавидящия и хулящия тя безумно; языки попали, и угаси шатания их. О Кресте всесвятый и христоносный, сохрани нас державою твоею.

Богородичен: Всех Царице Владычице, скипетром Рождества Твоего разруши, Дево, востание хулящих крестную силу, даждь нам крепость и очищение, победу и помощь.

Песнь 6

Ирмос: Божественное сие и всечестное совершающе празднество, богомудрии, Богоматере, приидите, руками восплещим, от Нея рождшагося Бога славим.

Крест всех воскресение, Крест падших исправление, страстей умерщвление, и плоти пригвождение, Крест душам слава и свет вечный.

Крест врагов губитель, Крест злочестивых язва и пленение, и верных держава, благочестивых хранитель и бесов отгонитель.

Крест страстей пагуба, Крест помыслов отгнание, Крест сокрушение языческое искусительно и духовом показася ловительство.

Крест воздвижется, и падают духов воздушных чинове; Крест снизходит, и нечестивии вси ужасаются, яко молнию видяще крестную силу.

Кондак, глас 4

Вознесыйся на крест волею, тезоименитому Твоему новому жительству, щедроты Твоя даруй, Христе Боже; возвесели нас силою Твоею, победы дая нам на супостаты, пособие имущим Твое, оружие мира, непобедимую победу.

Икос

Иже до третияго небесе восхищен бысть в рай, и глаголы слышав неизреченныя и божественныя, ихже не леть языки (человеческими) глаголати; что галатом пишет, яко рачителие писаний прочтосте и познасте: мне, глаголет, хвалитися да не будет, токмо во едином Кресте Господни, на немже страдав уби страсти. Того убо и мы известно держим Крест Господень, хвалу вси: есть бо нам спасительное сие Древо, оружие мира, непобедимая победа.

Песнь 7

Ирмос: Не послужиша твари богомудрии паче Создавшаго, но огненное прещение мужески поправше, радовахуся поюще: препетый отцев Господь и Бог благословен еси.

Нераздельную Троицу и неслиянну, естество единством богословим, Отца нерожденна, и рожденна Сына, и Святаго исходительнаго божественнаго Духа песньми поюще: благословен Бог отец наших.

Незаходительными молниями Твоими, Триипостасне, наша озари умныя очи, доброту Твою, Трисветле, пресущественную зрети, яже человеком неведомая и неприступная ангелом.

Лучами света Твоего, падшую мою душу возведи от глубины, благий Боже, препетый и всесильный, поползшуюся от света благодатнаго, и во тму воглубльшуюся.

Богородичен: Крестообразно простерши руце, Чистая, к Распростершему Свои руце на древе крестнем, и Вознесшему естество наше, и Умертвившему враждебныя полки, молящи не престай.

Песнь 8

Ирмос: Отроки благочестивыя в пещи Рождество Богородичо спасло есть; тогда убо образуемое, ныне же действуемое, вселенную всю воздвизает пети Тебе: Господа пойте, дела, и превозносите Его во вся веки.

Высота Христовых страстей, и лук, и оружие, и меч, оружие непостыдное, и сила непобедимая, Христово подножие, и победительство на враги; знамение Царствия, скипетр верных, показался еси, Кресте победоносне.

Воздвигл еси наше падшее естество, Христом распеншимся, и совозставил; высото божественная, глубино низглаголанная, Христово ты еси знамение, Кресте пребогате, и широта безмерная, и знамение непостижимыя Троицы, жизноносче.

Устнами, душею же и сердцем Крест Господень лобызающе, приидите ныне вознесем вси и возвеличим; покланяющеся рцем вкупе песнь пречистую, вопиюще: радуйся, великое богатство, Кресте, церковное украшение.

Древо жизни и спасения, древо безсмертия, древо разума, древо трилюбезное; нетленное и неизнуряемое, Крест трисоставный, честное древо: Троицы бо носит триипостасныя образ.

Песнь 9

Ирмос: Всяк земнородный да взыграется, Духом просвещаемь, да торжествует же безплотных умов естество, почитающее священное торжество Богоматере, и да вопиет: радуйся, всеблаженная Богородице, чистая Приснодево.

Кто слышана сотворит, якоже пишет, действия твоя, миролюбезный Кресте, силы и чудеса, умерших востание. И мир весь совознесл еси, вознесыйся к Богу, многожелаемый.

Утверждение верных Крест треблаженный, знамение и похвала; древо всесильное, Крест Христов великий и совершенный, апостолов похвала, преподобных утверждение, и мучеников крепость, победа и похвала.

Радуйся, Кресте, образе неописанный и многоименитый, древо требогатное, страшное же и всеблаженное; радуйся, Кресте всесвятый и всесильный. Радуйся, хранителю жизни нашея, Господень Кресте многопетый.

Кресте честный, хранитель души и телу буди ми, образом своим бесы низлагая, враги отгоняя, страсти упраздняя, и благословение даруя ми, и жизнь, и силу, содействием Святаго Духа и честными Пречистыя мольбами.

Светилен

Крест — хранитель всея вселенныя, Крест — красота Церкве, Крест — верных утверждение, Крест — ангелов слава, и демонов язва (трижды).

Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение

Оставить комментарий

Ваш email адрес не будет опубликован. Заполните поля, которые помечены *