Почему нельзя клясться
одна фраза Христа, отменившая традицию
Чем душа
отличается от духа
2 явления или 1?
Целомудрие
Зачем женщины
обещают это Богу

Нерукотворный образ Иисуса Христа

03.01.2019
316
Скачать эту статью

Порой задумываешься, как было бы интересно увидеть Спасителя вживую. Что это был за человек, высокий ли он, низкий ли. Как улыбался. Хотя бы просто взглянуть на лицо — такое же оно, как на иконе или нет? Была бы фотография!

Нерукотворный образ Иисуса Христа — как раз та самая фотография, только появившаяся в результате чуда. О нём рассказывает история происхождения этого образа. Поговорим о нём и других похожих христианских реликвиях.

Спас нерукотворный — это икона с головой Иисуса Христова

Если объяснить быстро и без подробностей, то нерукотворный образ Господа Иисуса — это лик Христа, икона, где есть только его голова. Спас нерукотворный часто изображают на стенах храмов. Он относится к монументальной живописи и обычно изображается масштабно.

Спас нерукотворный на убрусе и с раздвоенной бородой
Спас нерукотворный на убрусе и с раздвоенной бородой

Существует три разновидности этого образа:

3 вида
Спаса есть в православной иконографии
  • Образ Господа нашего Иисуса Христа изображают на нарисованном полотне (убрусе);
  • Лик Спасителя пишут на черепице, мозаике, либо имитируют подобную фактуру стилем рисунка;
  • «Спас мокрая брада». Сын Божий тут изображён с раздвоенной бородой. Это символизирует две природы в нём: Божественную и человеческую.

Предание IV века сообщает, что Свой лик Христос отпечатал на полотенце, дабы исцелить царя Авгария от подагры

Историю возникновения реликвии связывают с царём Авгарием V Уккамой (почитается армянской Церковью как святой). Он правил Эдессой. Ныне эта территория принадлежит Турции.

По преданию, царь сильно болел. Один из авторов уточняет, что подагрой. Царь искал, как исцелиться и услышал об Иисусе Христе. С исторической точки зрения это маловероятно, так как при жизни Спасителя почти никто не знал: Он не выделялся из числа иерусалимских проповедников.

Абгар V Уккама — царь, излеченный ликом Христа
Абгар V Уккама — царь, излеченный ликом Христа

Но всё же предание стоит на своём. Царь решил, что ему поможет исцелиться образ Спасителя. Авгарий отправил к Христу своего художника. Тот должен был запечатлеть лицо Мессии и доставить своему повелителю.

Иисус утёрся полотенцем и оставил на нём свой лик.

Однако всё пошло не по плану. Художнику всё время мешал какой-то свет, исходивший от Иисуса Христа. Что бы не предпринимал этот мастер, ему не удалось справиться со своей работой.

Но Спаситель нашёл выход: Он умылся и оттёрся полотенцем (убрусом). Ткань сохранила образ Иисуса Христа. Затем Мессия отправил царю не только свой лик, но и письмо, а также Фаддея — апостола от 70-ти.

Но историк Церкви Евсевий Кесарийский с этой версией не согласен:

Евсевий Кесарийский
Историк

«Спаситель не внял тогда его просьбе, но удостоил особого письма, в котором обещал прислать одного из Своих учеников излечить его болезнь и вместе спасти его и всех его близких. Обещание это было вскоре выполнено. После Воскресения Христа из мертвых и Вознесения Фома, один из двенадцати, по внушению Божию отправляет Фаддея, принадлежавшего к числу семидесяти учеников Христовых, в Эдессу благовествовать учение Христово. Он выполнил все, что обещал Спаситель наш».

В его версии предания не фигурирует ни художник, ни полотенце. Апостол справился своими силами. Автор даже ссылается на переписку царя и Христа, которую обнаружил в архиве Эдессы.

В любом случае история о нерукотворном Спасе возникает в начале IV века, и с некоторыми вариациями её излагают разные источники.

Дважды лик Христа сотворил чудеса и спас Эдессу от захватчиков

Со Спасом связаны ещё две истории.

Икона помогла сжечь осадное орудие. Эдессу пытались взять захватчики. Единственный способ спастись — сжечь орудие для осады, которое возвели враги. Ни уголь, ни дрова не помогали. Тогда жители окропили икону водой, и несколько капель стекли в ров. Огонь тут же разгорелся и спас город от осады.

Образ перепечатался на камень. Авгарий определил для образа нишу на стене над городскими воротами, но вскоре к власти пришли язычники. Чтобы спасти икону, её заложили камнем. Но однажды, во время войны с персами, епископ Евлалий увидел сон, откуда узнал, где лежит нерукотворный образ Спасителя. Его следовало извлечь, чтобы спасти город. Священник так и сделал, и обнаружил, что на той стороне камня, что прилегала к полотенцу, появился отпечаток лица Спасителя.

Икона оставила свою копию на камне.

Оттуда и две традиции:

  • изображать лик на платке;
  • изображать лик на каменной поверхности.
Спас нерукотворный традиционно располагают над вратами и арками, как на этой мозаике
Спас нерукотворный традиционно располагают над вратами и арками, как на этой мозаике

Константинополь отобрал лик Христа у жителей Эдессы, но бесследно утратил его в 1204 году

В последующие годы существование нерукотворного Спаса остаётся основным аргументом сторонников почитания икон. В 944 году Константинопольские войска в ходе военного противостояния отнимают лик, отпечатавшийся на полотенце, у жителей Эдессы.

Судьба каменного отпечатка осталась неизвестна. Но он прочно вошёл в иконографию.

Сохранить лик Спасителя Константинополе не смогли: в 1204 году город разграбили участники IV Крестового похода. Участь святыни невыяснена. Есть предание, что она затонула вместе с кораблём расхитителей.

Сохранились иконы, которые могли писать на основе изначального образа

Теперь уже не узнать, как выглядел лик Христа на полотенце. Но есть несколько образов, которые, как считается, написаны на основе первоначального образа:

  • мандилион из храма Сан-Сильвестро-ин-Капите;
Мандилион из храма Сан-Сильвестро-ин-Капите, возможно, списан с оригинального лика Христа
Мандилион из храма Сан-Сильвестро-ин-Капите, возможно, списан с оригинального лика Христа
  • мандилион из армянской церкви Св. Варфоломея в Генуе;
Мандилион из армянской церкви Св. Варфоломея в Генуе
Мандилион из армянской церкви Св. Варфоломея в Генуе
  • триптих монастыря св.Екатерины на Синае.
Створки триптиха монастыря св. Елены рассказывают историю Спаса
Створки триптиха монастыря св. Елены рассказывают историю Спаса

Известны две похожие реликвии: Плат Вероники и Туринская Плащаница

В западной христианской традиции известны две реликвии, которые очень напоминают Спас Нерукотворный.

Плат Вероники

По преданию, некая девушка по имени Вероника вышла к Иисусу Христу, когда Он нёс крест, и вытерла Его лицо льняным платком, либо просто дала его, чтобы Тот мог утеряться сам. В некоторых версиях она дала Спасителю воды. Лик Мессии отпечатался на платке.
Есть две любопытные детали этой истории:

  • «Вероника» — возможное искажения латинского vera icon (истинный образ)
  • На плате Вероники Христос в терновом венце, но образ часто путают со Спасом, поэтому эта деталь в иконографии, бывает, изображается не на «подобающей» иконе. Немало Спасов с этим самым венцом.

В отличие от Спаса, плат Вероники не утерян. Более того — их минимум два (есть даже больше). Какой подлинный — спорят. Возможно, что и никакой, так как предание не зафиксировано раньше XIII века.

  • «Вуаль Вероники» в соборе Святого Петра в Ватикане

Ватикан не демонстрирует этот плат и некогда уничтожал все существующие репродукции под страхом отлучения от церкви. Иезуитский историк искусства Иосиф Уилферт сообщает, что видел реликвию и она выглядела как обычный платок с двумя невнятными коричневыми пятнами.

Возможно, репродукция Плата Вероники из Ватикана
Возможно, репродукция Плата Вероники из Ватикана
  • «Лик из Манопелло»

Венец отсутствует, что явно указывает на подделку.

«Лик из Манопелло»
«Лик из Манопелло»

Туринская Плащаница

Ткань с изображением на ней во весь рост человека, похожего на канонический образ Иисуса Христа. Преподносится, как погребальный саван Спасителя. Способ нанесения изображения долгое время оставался загадкой. Попытки его воспроизвести вышли спорными. Христианский мир с осторожностью высказывается о подлинности реликвии.
Есть компромиссное мнение, согласно которому, Спас Нерукотворный и Туринская Плащаница — это одно и то же. Просто в Эдессе ткань складывали в несколько раз, так что оставалось видно только лицо. Исторически это возможно. Спас последний раз видели в 1204 году, а о Плащанице впервые сообщили в 1353 году.

Туринская Плащаница может быть тем самым спасом нерукотворным
Туринская Плащаница может быть тем самым спасом нерукотворным

Спасу нерукотворному молятся об исцелении и помощи в важных делах

Спасу нерукотворному молятся:

  • об исцелении;
  • о милости;
  • об укреплении здоровья;
  • об укреплении духа;
  • о направлении мыслей в полезное русло;
  • о помощи в решении проблем;
  • о наставлении на правильный путь.

День памяти: 29 августа

Молитвы и тропари нерукотворному образу Христову

Тропарь нерукотворному образу, , глас 2

Пречи́стому Твоему́ о́бразу покланя́емся, Благи́й,/ прося́ще проще́ния прегреше́ний на́ших, Христе́ Бо́же:/ во́лею бо благоволи́л еси́ пло́тию взы́ти на Крест,/ да изба́виши я́же созда́л еси́ от рабо́ты вра́жия./ Тем благода́рственно вопие́м Ти:/ ра́дости испо́лнил еси́ вся, Спа́се наш,// прише́дый спасти́ мир.

Кондак, глас 2

Неизрече́ннаго и Боже́ственнаго Твоего́ к челове́ком смотре́ния,/ неопи́санное Сло́во О́тчее,/ и о́браз непи́санный, и богопи́санный победи́телен,/ ве́дуще нело́жнаго Твоего́ воплоще́ния,// почита́ем, того́ лобыза́юще.

Молитва первая

Го́споди Ще́дре и Ми́лостиве, Долготерпели́ве и Многоми́лостиве, внуши́ моли́тву на́шу и вонми́ гла́су моле́ния на́шего, сотвори́ с на́ми зна́мение во бла́го, наста́ви нас на путь Твой, е́же ходи́ти во и́стине Твое́й, возвесели́ сердца́ на́ша, во е́же боя́тися И́мене Твоего́ свята́го. Зане́ ве́лий еси́ Ты и творя́й чудеса́, Ты еси́ Бог еди́н, и несть подо́бен Тебе́ в бозе́х, Го́споди, си́лен в ми́лости и благ в кре́пости, во е́же помога́ти и утеша́ти и спаса́ти вся упова́ющия на И́мя свято́е Твое́. Ами́нь.

Молитва вторая

О, Преблаги́й Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш! Ты иногда́ челове́ческаго о́браза Твое́ лице́ пресвято́е омы́в водо́ю и оте́р убру́сом, чуде́сне о́ное на том же убру́се изобрази́ти и Еде́сскому кня́зю Авга́рю во исцеле́ние неду́га его́ посла́ти благоволи́л еси́: се и мы ны́не, гре́шнии раби́ Твои́, одержи́мии душе́вными и теле́сными неду́ги на́шими, лица́ Твоего́, Го́споди, и́щем и с Дави́дом во смире́нии душ на́ших зове́м: не отврати́ лица́ Твоего́ от нас, и уклони́ся гне́вом от рабо́в Твои́х: помо́щник нам бу́ди, не отри́ни нас и не оста́ви нас. О, всеми́лостивый Го́споди, Спаси́телю наш! Изобрази́ Сам Себе́ в душа́х на́ших, да, во святы́не и пра́вде жи́тельствующе, бу́дем сы́нове Твои́ и насле́дницы ца́рствия Твоего́, и та́ко Тебе́, преми́лостиваго Бо́га на́шего, ку́пно со безнача́льным Отце́м Твои́м и Пресвяты́м Ду́хом, сла́вити не преста́нем во ве́ки. Ами́нь.

Величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и почита́ем пречи́стаго лица́ Твоего́// пресла́вное воображе́ние.

Ино величание

Велича́ем Тя,/ Живода́вче Христе́,/ и чтим о́браз Твой Святы́й,/ и́мже нас спа́сл еси́// от рабо́ты вра́жия.

Акафист Нерукотворному образу Господа нашего Иисуса Христа

Кондак 1

Пречистому Твоему Образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия, тем с надеждою вопием Ти: Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне noгибающему и исцели от болезни моя неисцельныя.

Икос 1

«Иисусе, Спасителю мой, — молил смиренно Авгарь князь Едесский, — прииди ко мне и исцели неисцельныя болезни моя, в них же от многих лет стражду.
Ему же подражая, и аз, пораженный гpexoвною проказою, мольбою вопию сице: Господи мой, Господи, помилуй мя по велицей милости Tвoeй, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое. Господи Спасителю мой, росою милости Твоей омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя. Господи, отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти. Господи, сердце чисто созижди во мне и дух прав обнови во утробе моей Господи, не отвержи мене от лица Твоею и Духа Твоего Святаго не отыми от мене. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 2

Видя любовь и веру Авгаря Едесскаго, Господи, Ты писал ecu ему «Блажен еси Авгарь, не видевый Мя и веровым в Мя Аз пошлю ученика Моего и той исцелит тя и жизнь вечную подаст ти и сущим с тобою». Посли же, Господи, милость Твою и мне вопиющему: Аллилуиа.

Икос 2

Разум не постигает тайны, как Господь приложением к Божественному лику Своему убруса, изобрази на нем подобие Свое, посылал оное к Авгарю, желание того исполняя. Сей же радости великой исполнься, поклонися образу Христову. Ему же и мы с благоговением днесь поклоняемся, с мольбою и верою зовуще: Господи мой, Господи, устне моя отверзиши, и уста моя возвестят хвалу Твою, Господи мой, Госпо ди, возврати ми радость спасения и Духом Владычным утверди мя. Господи, Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, по милости Твоей пощади мя, Господи мои, Господи, Спасителю мой, призри на скорбь души моея и поспеши на помощь мне. Господи мой, Господи, услыши мя и от всех скорбей избави мя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди, ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 3

Силою любве и радости преисполненный поклонися Авгарь Нерукотворенному образу Спасителя мира и, получив своих болезней исцеление; с верою воззва «Христе Боже, всяк уповающий на Тя не постыдится». Сим поучая и нас всегда уповлти на милости Господни и пети Ему: Аллилуйа!

Икос 3

Имея любовь к падшему роду человеческому, Ты, Христе Боже, чрез единаго от учеников Твоих воззвал eси Ашаря от мрака гpеxoвного и просветил душу ею светом истины Твоея. Воззови и меня от глубины греховныя, да и аз с плачем возопию Тебе сице:
Господи мой, Господи, даруй ми слезы умиления, да ими Тя умолю — очисти прежде конца вся моя npeгрешения Господи, просвети мою душу светом Твоего Божественнаго познания, и введи мя но милости Твоей в Царство Твое Господи мой, Господи, просвещение мое и Спаситель мой, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою. Господи мой, Господи, Боже мой, вразуми сердце мое, и отжени от него искушение лукаваго, и настави мя на путь спасения. Господи Moй, Господи, не отрини убо моления моего и услыши мя, Твоею Благостию утверди сердце мое страхом Твоим. Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 4

Буря страстей и треволнений житейских потопляет мя, и сердце, объятое ужасом смерти, вопиет Ти: Господи, несть помогающаго ми на земли, спаси мя, якоже древле Авгаря, и даруй купно с ним пети Ти: Аллилуиа.

Икос 4

Слыша, яко иудеи ненавидят Тя, и хощут нечто злое содеяти Тебе, Господи, пишет Авгарь: «Аз молю: прииди ко мне и обитай, со мною». Того любви подражая, и аз, восстав из глубины падения моего, дерзновенно молю Тя, Христе Боже сице:
Господи Боже мой, вниди в дом души моея и пребуди неотлучен со мною грешным. Господи, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки. Господи мой, Господи, к Тебе прилепилась еси душа моя, прииди и радости исполни сердце мое.
Господи Боже, Спасителю мой, прниди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 5

Благословен грядый во имя Господне — воспеваху древле дети еврейскии, встречая Господа в Иерусалиме. Мы же днесь, раскрывая двери сердец наших грядущему к нам Спасу, со умилением зовем: Аллилуиа.

Икос 5

Дивныя глаголы Ты рекл еси, Господи, всем погибающим: «Да не смущяется сepдце ваше, и да не устрашается, веруяй в Бога, и в Меня веруйте и наследите Царство, уготованное вам от создания мира». Аз же, помышляя свое беззаконие, молю Тя, Блаже, утверди сердце мое и просвети ум мой, Тебе вопиющий: Господи мой, Господи, призри на мя и просвети очи мои, да не усну в смерть, Господи мой, Господи, путеводя Израиля от земли фараоновой, настави мя на путь Твой, да пойду во истине Твоей. Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, верую в Тя, помози моему неверию, Господи мой, Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, и не удаляйся от мене за беззакония моя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 6

Воззрети очима на образ Твой, Господи, не смею окаянный аз oт лукавых моих деянии, но, яко мытарь, стеня, взываю Ти Боже, очисти мя грешнаю от фарисейскаго лицемерия и научи чистым сердцем пети милосердию Твоему: Аллилуиа.

Икос 6

Возсия в скорби моей, утешительное слово Твое, Спасителю мой, еже рекл еси: «Не оставлю вас сиры, прииду к вам» . Того ради аз, избегши темноту отчаяния, с надеждою на Твое человеколюбие прибегох к Тебе сице моляся: Господи мой, Господи, Прибежите мое в беде и в скорби, не остави мя едина, Господи мой, Господи, безгрешный, с беззаконными вмененный, изми мя оот рук ненавидяших мя. Господи мой, Господи, от поругания видимых и невидимых врагов сохрани мя. Господи мои, Господи, прости мя и приими мя, якоже блуднаго древле во объятия Твоя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 7

Дивныя показал еси дела Твоя, Господи, в пречистем образе Твоем, и чудности даровал утешение всем земнородным, научив их в скорбных обстояииях жизни прибегати к Твоему милосердию и пети Тебе с любовию: Аллилуиа.

Икос 7

Храм нося и телесный весь осквернен, множество содеянных мною лютых, трепещу страшнаго Суднаго дне и молю: покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, и яко Давид вопию Ти: Господи мои, Господи, услыши моление мое, внемли молитве моей и помилуй мя. Господи Боже мой, Твой семь аз, вразуми мя и жива будет душа моя. Господи Боже мои, пастырю мой, заблудих, яко овча погибшая, взыщи раба Твоего и спаси мя. Господи мой, Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 8

Страшнаго дне пришествия Твоего ужасаюся, Христе, и трепещу, яко имый множество согрешений, но Ты, Милостивый Боже, прежде конца обрати мя, поющего Тн: Аллилуиа.

Икос 8

Весь был ecи любовь к падшим человеком, о Иисусе, и даровал еси им образ Твой Святый, ясно глаголющий всем в скорби и печали сущим, «приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы». Сего ради погибающий, со дерзновением молю Тя, Христе, сице глаголя:
Господи мой, Господи, хранителю мой, сохрани мя от врагов, нападающих на мя. Господи мой, Господи, в вышних живый и на смиренныя призираяй, призри на мя грешнаго и буди отрадой моей. Господи мой, Господи, спаси мя, утопающаго в пучине житейских искушений. Господи мой, Господи, да не смущается сердце мое и да не устрашается во исповедании имени Твоего. Господи мой, Господи, приими мя, яко мытаря, яко Хананея помилуй, помилуй мя по милости Твоей.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему, и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 9

Вси языцы, приидите, с любовию и трепетом поклонимся пречистому образу Спасителя мира, избавльшему нас от работы вражия и благодарственно вопием Ему, Победителю смерти и ада: Аллилуиа.

Икос 9

Весь пораженный проказою греховною, недоумеваю, како есть достойно величати Тя, о Владыко многомилостивый, но верою сердечною исповедую Тя, истиннаго Сына Божия, смиренно стою пред образом Твоим Святым, сице моляся: Господи Иисусе, Радосте моя, даждь ми, да возрадуюся о милости Твоей. Господи, Спасителю мой Преблагим, спаси раба Твоего от неверия и беззакония. Господи мой, Господи, Милость неизреченная, благодатию Твоею потреби гнев и сердце моем. Господи мой, Господи, чистота неописанная, чистоту сердца и ума даждь ми. Господи мой, Господи, одеяйся спевом яко ризою, освяти мя, печалями житейскими омраченнаго.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 10

Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, душу мою студными деяниями люте разслабленную воздвигни Божественным Твоим милосердием, якоже древле разслабленнаго при овчей купели, и на спасения стези настави ю, да поем Ти: Аллнлуна.

Икос 10

Царю Предвечный, Утешителю, Христе Истинный, очисти мя от всякия скверны, якоже очистил eси десять прокаженных и исцели мя, якоже исцелил еси сребролюбивую душу Закхея мытаря, да воспою Ти, сице глаголя:
Господи мой, Господи, недуги наша приемый и болезни понесый, исцели болезни сердца моего. Господи мой, Господи Иисусе, Помощниче мой, помози ми, яко изнемогает душа моя oт скорби сея. Господи мой, Господи, очи давый слепому во еже видети, даждь ми око, да узрю кротость и терпение Твое. Господи долготерпеливый, избави душу мою от нечестиваго и спаси мя ради милости Твоея.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 11

Пение всеумиленное Тебе приносяща, и сокрушенным сердцем молящася, не презри мя, о Преблагий Владыко! Отврати убо лице Твое от грех моих! Но не отврати лица Твоего от раба поющаго Тебе: Аллилуиа.

Икос 11

Христе Свете истинный, просвещаяй и освящаяй всякаго человека грядущаго в мир, призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего и исправи жизнь мою по заповедям Твоим, и душу мою освяти, да принесу Ти молитву сице:
Господи Иисусе Христе, Ты Свет мира, светом Твоим осияй мя Господи мой, Господи, Ты источник жизни, даруй душе моей жизнь нетленную и утверди ю в заповедех Твоих. Господи Иисусе Христе, Ты Солнце правды, правдою Твоею согрей душу мою и озари ум мой. Господи мой, Господи, Ты наставник мой, научи мя творити волю Твою и любити Тя всем сердцем Господи мои, Господи, Ты отверзл eси очи слепому, отверзи и мне двери покаяния и, яко щедр, очисти вся грехи моя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 12

Благодатию Твоею всесильною, утверди сердце мое в вере, надежде и любви, даруй ми покаянием и неослабленным исполнением заповедей Твоих достигнуть Царствия Небеснаго, идеже с лики апостольскими воспою: Ти Аллилуиа.

Икос 12

Ты, Пастырю добрый, рекл еси всем, и скорби и печали сущим «Друзи Мои, Аз иду ко Отцу Моему и Отцу вашему уготовити место вам, но паки прииду и возьму вас к Себе, аще заповеди Моя соблюдаете». Сему благоговейно внимая, дерзну и аз, погруженный в лютую скорбь, приступити к Тебе, сице моляся: Господи мой, Господи, Милосердый Спасителю мой, спаси мя погибающаго. Господи мой, Господи, отжени от мене тучи неверия, зла и вражды и Духом Твоим Благим настани мя на путь правды. Господи мои, Господи, утешение души моем, утеши мя в печали сущаго. Господи Боже мой, имене ради Твоего, оживи мя и правдою Твоею изведи из печали душу мою. Господи, Царю Пресильный, помяни мя, егда приидеши во Царствии Твоем.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.

Кондак 13

О, Премилосердый и Преблагий Господи Боже, Спасителю мой, пришедый в мир для спасения падшаго человека, не возгнушайся мене паче всех человек прегрешившаго и не отврати от мене лица Твоего, но призри на лютую скорбь и печаль души моея, исцели и утверди в Свете истины и любве, да поем Ти: Аллилуиа!
О Спасе мой Премилосердый, пришедый в мир для спасения — падшаго человека, взыщи мя погибаюшаю и благодатию Твоею душу мою освяти, тело очисти и жизнь исправи но эапо-ведем Твоим, да воспою Ти чистым сердцем: Аллилуиа.
О Спасе Moй Премилостивый, призри на раба Твоего, утопающаю в мори житейских искушений и бед, и, яко же древле Петра утопающа, спаси благодатию Твоею, освяти душу и утверди на стези заповедей Твоих, да чистым сердцем и усты вопию Ти с любовию: Аллилуиа, Аллилуиа, Аллилуиа

Далее читается 1-й икос и 1-й кондак

Молитва

О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоею, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем не отврати лица Твоею, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О, Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Ссбе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь

Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение

Оставить комментарий

Ваш email адрес не будет опубликован. Заполните поля, которые помечены *

  X