Почему нельзя клясться
одна фраза Христа, отменившая традицию
Чем душа
отличается от духа
2 явления или 1?
Целомудрие
Зачем женщины
обещают это Богу

Акафист Пантелеймону Целителю: 8 пыток святого врача

15.12.2018
3 714

Во времена Римской империи болезнь практически всегда означала смерть, так как медицина тогда только зарождалась. Самая незначительная болячка могла привести больного к смерти. Языческие врачи по этой причине не всегда брались за лечение.

Поэтому, когда появился святой Пантелеймон, лечивший даром по воле Господа, они решили его погубить. Настроенный против него император Максимиан поверг его восьми казням, но только после того, как Господь послал свой знак святому, ему смогли отрубить голову.

Акафист — это хвалебная песня посвящённая святому

Христиане, чтя всех причисленных к лику святых, складывают в честь того или иного святого акафисты. Акафист — это торжественная неседальная песня, представляющая собой хвалебно-благодарственное пение. Его могут посвятить Господу Богу, Богородице или же ангелу.

Чаще всего акафист составляют и исполняют честь святого. В нём святой восхваляется, а также в процессе пения гимна рассказывается о его заслугах перед христианской церковью.

 Похвала Богоматери с Акафистом, икона, XIV век. Акафист — это торжественная неседальная песня, хвалебно-благодарственное пение. Часто акафист составляют к святому.
Похвала Богоматери с Акафистом, икона, XIV век. Акафист — это торжественная неседальная песня, хвалебно-благодарственное пение. Часто акафист составляют к святому

Неседалищной песнью акафист называется потому, что она исполняется только стоя.

Во время пения категорически запрещается садиться. Исключение может быть сделано только для тяжело больных людей. В отличие от древних кондаков, акафист содержит хайретизмы. Это ряд восхвалений, которые начинаются со слов «Радуйся!». Подобную хвалебно-восхвалительную песню сложили и в честь святого Пантейлемона Целителя. Основой для него послужило житие святого.

Католики не признают некоторые истории из жизни святого Пантелеймона Целителя

Святой Пантелеймон — это христианский святой. При жизни он прославился в качестве целителя и безмездного врача. Безмезденым врачаом во времена Римской империи назвали тех врачей, которые лечили даром. Обычно врачи Древнего Рима лечили своих пациентов за плату.

Святой Пантелеймон лечил бесплатно и поэтому прославился как безмездный врач.

 Святой вмч. Пантелеимон с житием, «Синай, н.» XIII век (единственная житийная икона святого вмч. Пантелеимона византийского времени). Святого Пантелеймона почитает как Православная, так и Католическая церковь.
Святой вмч. Пантелеимон с житием, «Синай, н.» XIII век (единственная житийная икона святого вмч. Пантелеимона византийского времени). Святого Пантелеймона почитает как Православная, так и Католическая церковь
27 июля
день памяти Святого Пантейлемона

Святого Пантейлемона в лике великомучеников почитает как православная, так и католическая церковь. В католичестве некоторые истории из его жизни не признаются достоверными. В Православных церквях его память совершаеится 27 июля по юлианскому календарю. В католической это происходит 27 июля по григорианскому календарю.

Император Максимиан хотел сделать святого Пантелеймона придворным врачом

Родиной святого великомученика и целителя Пантелеймона считается Малая Азия, а именно город Никомедия. Здесь жили его родители. Отца святого звали Евсторгий, он происходил из знатного языческого рода. Мать — святая Еввула, христианка. Она воспитала сына христианином, но рано умерла. Ребёнка при рождении назвали Пантелеоном, что значит «по всему лев», так как родители хотели видеть его смелым и мужественным.

Император Максимиан хотел сделать Пантелеймона придворным врачом.

Рисунок Древней Никомедии. В наше время это турецкий город Измир. В Никомедии родился святой Пантелеймон Целитель в язычестве Пантелеон.
Рисунок Древней Никомедии. В наше время это турецкий город Измир. В Никомедии родился святой Пантелеймон Целитель в язычестве Пантелеон

После смерти жены Евсторгий решил отдать сына в языческую школу. Далее знаменитый врач Ефросин обучал Пантелеона врачебному искусству. Юноша отличался необыкновенной красотой, красноречием и примерным поведением.

Слухи об этом дошли до римского императора Максимана. Он пожелал видеть его при своём дворе, а позже решил сделать Пантелеона придворным врачом.

 Священномученики Ермолай, Ермипп и Ермократ, иереи Никомидийские (ок. 305 г.) Фреска. В Никомедии тайно жили пресвитеры Ермолай, Ермипп и Ермократ, избежавшие гибели при сожжении христиан в Никомедийской церкви. Один из них, Ермолай рассказал Пателеону об основах христианской веры.
Священномученики Ермолай, Ермипп и Ермократ, иереи Никомидийские (ок. 305 г.) Фреска. В Никомедии тайно жили пресвитеры Ермолай, Ермипп и Ермократ, избежавшие гибели при сожжении христиан в Никомедийской церкви. Один из них, Ермолай рассказал Пателеону об основах христианской веры

В Никомедии в это время тайно жили пресвитеры Ермолай, Ермипп и Ермократ. Они скрывались после сожжения в никомедийской церкви в 303 году 20 тысяч христиан. Святой Ермолай проживал в уединённом доме, из которого почти не выходил.

20 000
столько христиан было сожжено в Никомедии в 303 году

Из его окна он мог видеть юношу. Однажды он пригласил его к себе и рассказал об основных истинах христианской веры. После этого Понтелеон стал часто приходить к нему для душеспасительных бесед.

Святого Пантелеймона крестили после того, как он совершил чудо воскрешения

Житие святого говорит о том, что однажды святой возвращался домой от Еромлая. На дороге он увидел мёртвого ребёнка, укушенного змеёй. Змея извивалась рядом с телом. Жалея ребёнка, Пантелеон стал усердно молиться Богу с тем, чтобы он воскресил его и умертвил ядовитую змею.

При этом он решил в том случае, если Господь исполнит его просьбу, стать христианином и креститься. По действию Божьей благодати ребёнок ожил, змея же разлетелась на глазах удивлённого юноши на куски.

 Ермолай Никомидийский. Греческая икона. Святой Ермолай Никомидиский крестил Пантелеона после того, как он совершил чудо воскрешения мальчика укушенного змеей.
Ермолай Никомидийский. Греческая икона. Святой Ермолай Никомидиский крестил Пантелеона после того, как он совершил чудо воскрешения мальчика укушенного змеей

Пантелеон сдержал свой обет, данный Господу, и святой Ермолай крестил его под именем Пантелеймон. После крещения святой прожил семь дней у своего крестителя для того, чтобы изучить Святое Евангелие. Став христианином, Пантелеймон часто беседовал со своим родным отцом Евсторгием о христианстве, склоняя его к крещению.

К этому времени Пантелеймон считался уже искусным врачом. Когда к нему привели слепого, от которого отказались другие врачи, по молитве святого он прозрел. После этого его отец принял христианство.

Когда святой Пантелеймон стал безмездным врачом, император Максимиан повелел его мучить и казнить

После того, как отец святого Пантелеймона умер, святой стал безмездным врачом — тем, который лечил, не требуя платы. Святой лечил нищих, бездомных и всех, обращающихся к нему. Кроме того, он также посещал больных в тюрьмах, при этом о всегда молился Господу об их исцелении.

 Врач лечит рану на ноге героя Энея. Древний Рим. Фрагмент фрески. Так как святой Пантелеймон лечил больных бесплатно, многие римские врачи разорились. Чтобы избавится от конкурента, они написали императору Максимиану донос на него.
Врач лечит рану на ноге героя Энея. Древний Рим. Фрагмент фрески. Так как святой Пантелеймон лечил больных бесплатно, многие римские врачи разорились. Чтобы избавится от конкурента, они написали императору Максимиану донос на него

В результате деятельности святого, многие врачи в Риме лишились своих доходов. Пантелеймон лечил бесплатно, люди отвернулись от них, и стали приходить к нему. Чтобы избавится от конкурента, римские врачи написали на целителя донос императору. В нём говорилось, что целитель посещает в тюрьмах заключённых туда христиан и лечит их именем Господа.

Получив донос, император Максимиан позвал к себе Пантелеймона и потребовал опровергнуть его. В ответ на это святой предложил ему устроить испытание. Для этого требовалось позвать языческих врачей, чтобы они исцелили одного неизлечимого больного. Если им это не удастся, а удастся святому, император должен признать христианство истиной религией.

 Бюст императора Максимиана, хранящийся в музее Святого Раймунда. Тулуза. Когда римский император Максимиан получил от римских врачей донос на святого Пантелеймона, он призвал его, чтобы тот его опроверг. Целитель остался верен вере Христовой. За это император подверг его страшным мучениям.
Бюст императора Максимиана, хранящийся в музее Святого Раймунда. Тулуза. Когда римский император Максимиан получил от римских врачей донос на святого Пантелеймона, он призвал его, чтобы тот его опроверг. Целитель остался верен вере Христовой. За это император подверг его страшным мучениям

Целителю принесли расслабленного, и он после молитвы к Господу исцелил его. Присутствовавшие при этом римляне уверовали во Христа, что разозлило императора. Он приказал исцеленного казнить, а Пантелеймона предать мучениям.

Святого Пантелеймона истязали восьмью пытками

Римляне истязали святого восьмью разными способами. Вначале его повесили на дереве и рвали железными крючьями. Потом Пантелеймона стали обжигать свечами. Далее его растягивали на колесе и бросали в кипящее олово.

Кроме того, его пытались утопить. Когда же все эти казни не смогли умертвить святого, так как его незримо поддерживал Господь, его бросили на растерзание диким зверям.

 Мученик на арене цирка. Бронников Фёдор Андреевич. 1869 год. Когда святого Пантелеймона бросили на растерзание диким зверям, они не стали его есть, а лизали ему ноги. Император Максимиан на это так разгневался, что приказал всех животных убить.
«Мученик на арене цирка» Бронников Фёдор Андреевич. 1869 год. Когда святого Пантелеймона бросили на растерзание диким зверям, они не стали его есть, а лизали ему ноги. Император Максимиан на это так разгневался, что приказал всех животных убить

Дикие звери стали лизать ноги великомученика. Это разъярило Максимиана ещё больше. Он приказал убить всех зверей, не ставших терзать святого. Святого же повелел казнить через отрубание головы.

305
в этом году Святому Пантелеймону отрубили голову. Он сам попросил об этом воинов

По его молитве меч не причинил ему никакого вреда. При этом во время молитвы голос с небес призвал Пантелеймона в Царство небесное, поэтому он попросил воинам отрубить ему голову. Произошло это в 305 году.

Святого Пантелеймона почитают как покровителя воинов и целителя

После того, как святому отрубили голову, произошло ряд чудес. Когда мученику отсекли голову, из раны потело молоко. Маслина, к которой его привязали перед казнью, покрылось плодами. Когда тело Пантелеймона бросили в костёр, оно не сгорело, и христиане смогли его похоронить.

 Святой Пантелеимон (энкаустическая икона, XI век). Православная церковь почитает святого Пантейлемона как покровителя воинов и целителя.
Святой Пантелеимон (энкаустическая икона, XI век). Православная церковь почитает святого Пантейлемона как покровителя воинов и целителя

Глава святого храниться на Афоне в Пантелеймоновом монастыре. Во многих городах России можно встретить частички его мощей. Православная церковь чтит великомученика как покровителя воинов, ведь его первое имя переводится как «лев во всём». Кроме того, его также почитают как целителя, ведь его христианское имя Пантелеймон означает «всемилостивый».

Акафист святому Пантелеймону читается о здравии болящего

Пример святого Пантелеймона вдохновил многих неверующих стать христианами, а верующих укрепил в их вере. В память его духовных подвигах в служении Господу сложен тропарь целителю Пантелеймону и акафист. Акафист святому великомученику и целителю Пантелеймону состоит из 12 икосов и 13 кондаков.

Видеоролик: Акафист святому великомученику и целителю Пантелеймону. Автор читает акафист святому Пантейлемону по всем правилам, принятым в Русской Православной Церкви.

Читать акафист святителю необходимо в следующем порядке: кондак 13 поверяют 3 раза подряд. Завершается текст акафиста икосом 1 и кондаком 1. Сам он длинный и далеко не каждый сможет его прочитать до конца. Написан он на русском языке и имеет расставленные ударения для каждого слова.

При чтении акафиста святому Пантелеймону 13 кондак повторяют 3 раза.

В большинстве случаев акафист Пантелеймону целителю обычно читается о здравии больного. Кроме того, он также помогает избавиться от душевных и физических страданий. Если же человек неизлечимо болен, святой облегчит его последние дни. Кроме того, также существует молитвенное обращение к нему после исцеления. Молитвослов содержит несколько молитв к святому Пантелеймону. Их выбирают по содержанию и степени болезни.

Текст акафиста великомученику и целителю Пантелеимону

Кондак 1

Избранный страстотерпче Христов и врачу благодатный, туне подаяй недугующим исцеления, песньми восхваляем тя, заступника нашего. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких бед и болезней свобождай нас, любовию тебе зовущих: Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Икос 1

Ангела земнаго и небеснаго человека вемы тя, славный Пантелеимоне: ангельскою бо непорочностию и мученичеством украшен, преселися еси от земли на Небо, идеже со Ангелы и всеми святыми предстоя Престолу Господа славы, молися о нас, земных, почитающих тя звании сими: Радуйся, светлосте благочестия; радуйся, преславный светильниче Церкви. Радуйся, мучеников пречестных украшение; радуйся, верных в непоколебимом терпении утверждение.

Радуйся, юности преизрядная похвало; радуйся, поборниче Христов, в мужестве неодоленный. Радуйся, произрастший в мире, премирен явивыйся; радуйся, ангеле во плоти, превосходяй смертных. Радуйся, небожителю всеблаженный; радуйся, Божественного разума вмести-лище. Радуйся, имже вера возвысися; радуйся, имже прелесть низложися. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 2

Видя тя Владыка сосуд избран, возлюби души твоея доброту. Ты бо земную всякую сладость и славу презрев, венцем мученическим возжелел еси украситися, уязвлен Божественною любовию, и вдохновенно поя: Аллилуиа.

Икос 2

Разум богодухновен имея, о доблий воителю Пантелеимоне, изумил еси царя Максимиана мужеством души твоея и словесы, имиже дерзновенно проповедал еси Христа. Темже похваляюще дерзновение твое, глаголем ти сице: Радуйся, угрозы Максимиана презревый; радуйся, советом нечестивых непокоривыйся. Радуйся, насаждение истиннаго богопочитания; радуйся, искоренение демонскаго служения.

Радуйся, неистовства мучителей изобличителю; радуйся, идольския прелести низложителю. Радуйся, разгнавый нечестивых соборища; радуйся, пременивый тленная на Небесная. Радуйся, собеседниче невещественных Ангелов; радуйся, сликовствователю многострадальных святых. Радуйся, имже сатана посрамися; радуйся, имже Христос прославися. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 3

Силою Вышняго, дарованную тебе, и крепкие терпением твоим обезсилил еси мучителеву дерзость, мужественный победоносче: огня, зверей, колеса не убоявся и мечем усечен во главу, венец победы приял еси от Христа Бога, взывая Ему Аллилуиа.

Икос 3

Имущи обитель твоя вседрагую главу твою, богомудрый страстотерпче, яко превеликое сокровище, радости исполняется о сем и, любовию воспевающи данную тебе от Бога благодать исцелений, благодарно зовет ти: Радуйся, Никомидии светильниче всесветлый; радуйся, чтущей тя обители страже неусыпный. Радуйся, имже охладе безбожие; радуйся, имже возрасте богопознание.

Радуйся, светлая страстотерпцев славо; радуйся, радостное православных слышание. Радуйся, исцелений благодатный источниче; радуйся, дарований великих вместилище. Радуйся, благовонное миро, облагоухающее души; радуйся, яко помогаеши призывающим тя. Радуйся, слепым зрение даровавый; радуйся, хромым благошествие устроивый. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 4

Бурею помышлений многобожия одержим, нечестивый царь смутися, увидев от завиствовавших тебе врачев, яко всякия неисцельныя недуги целиши ты Именем Христа. Мы же, с веселием славяще дивнаго в тебе Бога, вопием Ему: Аллилуиа.

Икос 4

Слышавше никомидийстии людие о великом сострадании твоем к страждущим и о безмездном врачевании от всяких болезней, устремишася вси к тебе, с верою во врачующую благодать, в тебе сущую, и приемлюще скорая исцеления от всяких болезней, прославляху Бога и тебе величаху, всемилостиваго целителя своего, зовуще ти: Радуйся, помазанный миром благодати; радуйся, храме Бога освященный.

Радуйся, великая благочестивых славо; радуйся, твердая озлобляемых стено. Радуйся, мудрых превосходяяй разумом; радуйся, верных осияваяй мысли. Радуйся, Божественных даров приятелище и многообразных нам милостей Господних источниче; радуйся, скорый помощниче страждущим. Радуйся, обуреваемых пристанище; радуйся, заблуждших наставниче. Радуйся, болящих туне врачуяй; радуйся, обильно исцеления источаяй. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 5

Чудо преславное сотвори с тобою Господь, егда чрез служителя Своего Ермолая призва тя в чудный Свой свет. Ехидною бо велиею угрызенно умершее отроча по молитве твоей ко Христу абие оживе и воста здраво. Познав убо Жизнодавца всех Истиннаго Бога, с твердою верою воззвал еси Ему: Аллилуиа.

Икос 5

Узре свет слепый, емуже с призыванием Имене Христова прикоснулся еси ты, славне. Ермолаем бо пресвитером просвещен, отринув отеческое многобожие, восприял еси матернее благочестие, имже и отца просветил еси. Сего ради тебе, славному угоднику Божию и чудному врачу, взываем: Радуйся, к Богу велие рачение имеяй; радуйся, присногорящий огню Божественныя любве.

Радуйся, деятельный послушателю священных поучений Ермолая; радуйся, последовавый советам матере твоея Еввулы. Радуйся, яко вся раздал еси, да Христа приобрящеши; радуйся, любовь к миру любовию Божиею победивый. Радуйся, яко вместо сладких мира за Христа лютая страдания приял еси; радуйся, яко общник сотворился еси Страстем Христовым.

Радуйся, восторжествовавый над всеми страстьми; радуйся, украсивыйся благодатным безстрастием. Радуйся, исполняяй радости притекающия к тебе; радуйся, туне исцеляяй всех благодатию Христовою. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 6

Проповедник истины явися просвещенный тобою телесне и душевне слепец: подобно бо евангельскому слепцу, дерзновенно пред всеми исповеда Света Истиннаго Христа, просвещающа всякаго человека, нечестиваго же царя и боги языческия укорив, чрез мечное усечение взыде к немерцающему свету на Небеси пети Богу: Аллилуиа.

Икос 6

С светлым лицем представ судилищу цареву, дерзновенно взывал еси, преблаженне, во услышание всех: всецелебная сила моя и слава Христос есть Истинный Бог, Владыка всех, мертвыя воскрешаяй и всяк недуг отгоняяй. За таковое исповедание ублажающе тя, глаголем: Радуйся, уста громогласная Божества Христова; радуйся языче медоточный, вещаяй Его домостроительство.

Радуйся, ветие превысшаго Богословия; радуйся, сеятелю мудрый благочестия. Радуйся, сладкозвучная веры свирель; радуйся, славный проповедниче Православия. Радуйся, прежде смерти явивый дивная; радуйся, по смерти совершаяй чудная. Радуйся, зрителю славы Христовой; радуйся, послушателю молящихся тебе. Радуйся, подателю милости тоя требующим; радуйся, ходатаю благ почитающим память твою. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 7

Миро излияся на душу твою, богомудрый целебниче, от Утешителя Духа; темже по смерти честныя останки твоя, благоуханием своим страстей злосмрадие отгоняя, исцеление подают вопиющим верою Богу: Аллилуиа.

Икос 7

Егда узреша идольстии чтители многолетна расслабленна, молитвою твоею, святе, воздвигнута и ходяща, мнози увероваша во Христа; жрецы же бесовстии, завистию снедаеми, подвигоша царя на ярость. Тебе убо нещадно за Христа стружему и опаляему бывшу, со умилением зовем: Радуйся, наслаждения земная презревый; радуйся, благ вещественных превысший. Радуйся, яко вся красная мира сего ни во что же вменил еси; радуйся, яко славу скоротекущую с себе отрясл еси. Радуйся, неуловим пребывый ловления Велиара; радуйся, победивый мучителя коварства.

Радуйся, не пощадивый за Христа жизни своея; радуйся, враг явивыйся враждебныя плоти. Радуйся, многобожия широту утеснивый; радуйся, Божественною силою идолы поправый. Радуйся, острейшая стрело, язвящая враги; радуйся, предстателю, заступаяй верующия. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 8

Страннолепно являшеся тебе Господь, ободряя и соблюдая в мучениях за Имя Его: во образе бо пресвитера Ермолая, клокочущее олово, в неже ввержен был еси, охлади, и в мори отрешив велий камень от выи твоея, изведе неврежденна на землю. Ты же, паки представ пред царя, торжественно пел еси Христу Богу: Аллилуиа.

Икос 8

Весь умне на Небеси водворяяся, и низу на земли сущих не оставляеши, сопребывая с нами всечестною главою твоею, великий страстотерпче Христов, приемля от Господа и подая просвещение и освящение вопиющим тебе таковая: Радуйся, премудросте Божественныя исполненный; радуйся, промышления Божия о нас таинниче. Радуйся, богомудренных умов услаждение; радуйся, боголюбивых душ увеселение.

Радуйся, пресветлый Христов бисере; радуйся, освященный душею и телом. Радуйся, во дворех перворожденных на Небеси вселивыйся; радуйся, в присноблаженных обитаяй чертозех. Радуйся, света Троическаго зрителю; радуйся, в молитвах к Богу теплый о нас предстателю. Радуйся, просвещение душам подаваяй; радуйся, скорбящим утешение ниспосылаяй. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 9

Всякое естество удивися, Пантелеимоне, сиянию в тебе благодати и богатству добродетелей: ангелоподобней чистоте твоей, великому мужеству в лютых страданиях, крепкой любве ко Христу и многому состраданию к людем, в нихже твориши преславная, во еже пети: Аллилуиа.

Икос 9

Ветия многовещанныя не возмогут по достоянию восхвалити борения твоя, славный добропобеднице, како непобедимою силою Божиею юный леты победи древняго и исконнаго врага и посрами идольскую прелесть. Мы же, удивления исполненнии, зовем ти: Радуйся, радостное зрелище Ангелов; радуйся, благоговейное удивление человеков. Радуйся, кровь за Христа излиявый и в смерти млеко источивый; радуйся, тело за Него мученической смерти предавый.

Радуйся, исповедничества правило; радуйся, доблий воине Царя царей. Радуйся, тьмы державна победивый; Радуйся, победою твоею Небесных и земных обвеселивый. Радуйся, Горняго мира обитателю блаженный; радуйся, дольняго мира мудрый странниче. Радуйся, древо, украшенное плодами благодатных дарований; радуйся, носяй добропобедныя ветви. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 10

Сострадания исполнен, яко истинный подражатель Подателя милости Господа, честный страдальче, Пантелеимоном (си есть, всемилостивым) от Него проименован еси, на вся притекающия к тебе милость изливая, юже и нам неоскудно источай, о тебе вопиющим Богу: Аллилуиа.

Икос 10

Стену тя тверду обрет мучитель, никиими же муками победиму, покусися сокрушити крепость твою зубы зверей и остриями мучилищнаго колеса, обаче и в сем ничтоже успе: сила бо Христова лютость зверей укроти, а страшное коло, на немже обращаемо бе тело твое, абие сокрушися. Тебе убо непобедимому страстотерпцу зовем: Радуйся, честное Христово избрание; радуйся, непорочное Богови благоухание.

Радуйся, твердый адаманте Церкве; радуйся, непоколебимый столпе, досязаяй до Небесе. Радуйся, звери видимыя укрощаяй; радуйся, драконов невидимых сокрушаяй. Радуйся, обагренный твоею за Христа кровию срастворенною млеком; радуйся, неувядаемыя приемый венцы. Радуйся, радость причинивый Ангелом и человеком; радуйся, прославленный Богом на Небеси и на земли. Радуйся, небожителю, ликовствуяй с мученики; радуйся, насыщаяйся лицезрением Христа пресладким. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 11

Песнь исходную приносим твоему за Христа заколению священному, в немже вместе с кровию млеко истече от тебе, великомучениче, и масличина, под неюже усечен был еси, исполнися целительных плодов. Темже Христу, дивно прославляющему славящия Его, тепле вопием: Аллилуиа.

Икос 11

Светозарная луча был еси, богомудре, во тьме многобожия седящим, путеводящая к Солнцу Правды Христу Богу, Емуже молися, во свете заповедей Его присно пребывати и нам, сицевая радостная тебе приносящим: Радуйся, пресветлая звездо, на мысленной тверди блистающая; радуйся, луча, христоименитым людем светящая. Радуйся, таинственно облиставаемый от Солнца Христа; радуйся, умне землю обтекаяй.

Радуйся, селение красное Пресвятаго Духа; радуйся, сосуде пречестный, изливаяй исцеления. Радуйся, чистоты сокровище; радуйся, милости тезоимените. Радуйся, Царствия Небеснаго наследниче; радуйся, вечныя славы сопричастниче. Радуйся, предстателю бедствующим в мори житейстем; радуйся, безсребренниче, помогаяй призывающим тя с верою. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 12

Благодати обилие приял еси, треблаженне, по обилию любве твоея ко Христу Богу. Иже и яви тя многоцелебным источником, безмездно врачующим душевныя и телесныя болезни притекающих к тебе с верою и Богу вопиющих: Аллилуиа.

Икос 12

Поюще многострадальныя подвиги твоя за Христа, славный страстотерпче, хвалим долготерпение твое, ублажаем мученическую кончину, почитаем и священную память твою, заступниче наш и целителю, и в похвалу сицевая тебе зовем: Радуйся, благочестия трубо благозвучная; радуйся, мечу, посекаяй нечестие. Радуйся, строганный на древе за Распростершаго руце Свои на древе Крестнем; радуйся, яко опаляемь за Него, прелести пещь погасил еси.

Радуйся, язвами твоими враги уязвивый; радуйся, кровию твоею токи идольския крове изсушивый. Радуйся, в кипящее олово вверженный за Христа; радуйся, погруженный за Имя Его в водах морских. Радуйся, промышлением Божиим неврежден в сих пребывый; радуйся, яко чрез огнь и воду мучения вшел еси в покой Небесный. Радуйся, изливаяй неизсякаемыя струи милости верным; радуйся, благосострадательный врачу, исцеления благодать подаваяй. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 13

О многострадальный и предивный страстотерпче Христов и целителю наш Пантелеимоне! Милостиво прием сие малое от нас приношение, от многообразных недугов исцели ны и предстательством твоим сохрани от враг видимых и невидимых и вечнаго мучения избавитися нам Господа умоли, да во Царствии Его выну воспеваем: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды).

Икос 1

Ангела земнаго и небеснаго человека вемы тя, славный Пантелеимоне: ангельскою бо непорочностию и мученичеством украшен, преселися еси от земли на Небо, идеже со Ангелы и всеми святыми предстоя Престолу Господа славы, молися о нас, земных, почитающих тя звании сими: Радуйся, светлосте благочестия; радуйся, преславный светильниче Церкви. Радуйся, мучеников пречестных украшение; радуйся, верных в непоколебимом терпении утверждение.

Радуйся, юности преизрядная похвало; радуйся, поборниче Христов, в мужестве неодоленный. Радуйся, произрастший в мире, премирен явивыйся; радуйся, ангеле во плоти, превосходяй смертных. Радуйся, небожителю всеблаженный; радуйся, Божественного разума вмести-лище. Радуйся, имже вера возвысися; радуйся, имже прелесть низложися. Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Кондак 1

Избранный страстотерпче Христов и врачу благодатный, туне подаяй недугующим исцеления, песньми восхваляем тя, заступника нашего. Ты же, яко имеяй дерзновение ко Господу, от всяких бед и болезней свобождай нас, любовию тебе зовущих: Радуйся, великомучениче и целителю Пантелеимоне.

Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение

Оставить комментарий

Ваш email адрес не будет опубликован. Заполните поля, которые помечены *