Содержание
- 1 Акафист Покрову Пресвятой Богородицы написал митрополит Иннокентий Херсонский примерно в 1846 г.
- 2 Текст акафиста повествует о местном чуде, ставшем важным для всего мира
- 3 Акафист Покрова Пресвятой Богородицы помогает в разных ситуациях: в отчаянии, в бою, в болезни, в поисках супруга и т.д.
- 4 3 места, где лучше всего читать акафист: церковь, святыни, семья
- 5 В акафисте Покрова Пресвятой Богородицы, помимо неё, упоминаются и другие святые
- 6 5 вопросов об акафисте:
- 7 Текст акафиста Покрову Пресвятой Божьей Матери
Акафистами называют молитвословия (песнопения). Это своего рода гимн, который исполняется в церквях в честь различных христианских покровителей. Божья Мать — одна из главных заступниц верующих, а потому не удивительно, что обращений к ней существует немало. Одно из них — акафист Покрову Пресвятой Богородицы.
Акафист Покрову Пресвятой Богородицы написал митрополит Иннокентий Херсонский примерно в 1846 г.
Имя автора в миру — Иван Алексеевич Борисов. Родился он в 1800 году, учился в семинарии, стал доктором богословия, епископом и управляющим Киево-Михайловским монастырём. Проявил себя, как эрудированный человек научного склада. Читал лекции. 24 февраля 1848 года стал архиепископом Херсонским и Таврическим.
Этот выдающийся мыслитель, прозванный «русским Златоустом», оставил потомкам немало трудов, чьё полное издание насчитывает 6 томов. Среди его наследия — акафист Покрову Пресвятой Богородицы.
Этот жанр к тому моменту уже прижился в России, так как знаком русскому христианству с XI века. Сама же традиция писать акафисты на три века старше.
В 1997 году архиепископа Иннокентия причислили к лику местночтимых святых Одесской епархии.
Текст акафиста повествует о местном чуде, ставшем важным для всего мира
Сегодня почти не вспоминают, что события, к которым отсылает акафист, сперва имели локальное значение. И только потом они стали традиционным эпизодом в иконописи.
Это произошло в октябре 910. В Византийском Влахернском храме, где хранилась риза Богородицы, собрался почти весь город. Испуганные и осаждаемые врагами, люди молились о защите и избавлении. В их положении оставалось лишь уповать на помощь Божию.
Среди молящихся присутствовали две важные для этой истории фигуры — святой Андрей, Христа ради Юродивый, и его ученик Епифаний.
Он вместе с учеником, как человек, способный смотреть на мир духовным взором, увидел чудо, которое произошло в храме.
Через западные ворота вошла Богородица. Её сопровождали ангелы, архангелы, апостолы и пророки.
Матерь Божья встала на колени и со слезами молилась о спасении мира. Затем она сняла омофор (платок) и простёрла его над людьми, собравшимися в храме.
Жители города не видели этого чуда, но услышав о нём, почувствовали себя одухотворёнными и обрели надежду на защиту от врагов. И неприятель действительно отступил.
Случались и другие чудеса, связанные с осадами и не только. Особо хочется отметить еженедельное чудо.
Еженедельное чудо — это продолжение истории Покрова Пресвятой Богородицы.
Согласно преданию, по пятницам на всенощном богослужении в храме, куда явилась Матерь Божья, наблюдали необычное явление.
Увы, неизвестно, какой была та икона. К слову, и сам храм больше не увидеть: его разрушили турки во время войны.
Сейчас на том месте стоит другая церковь, но нет в ней больше былых реликвий — пояса Богородицы и частицы Креста Господня — да о чудесах давно не слышно.
Влахернская церковь сегодня выглядит иначе, чем во времена Чуда Покрова Пресвятой Богородицы
И хотя история эта была о локальной беде, её связь с Богородицей, мощь сцены, исторический контекст — всё сыграло на то, что значимость события разрослась на весь христианский мир.
Покров Пресвятой Богородицы стал одним из любимых сюжетов русских иконописцев.
Сам же эпизод с чудом постепенно сменил контекст — Матерь Божья рассматривалась уже как заступница и защитница всего человечества, а события в Влахернском храме — как иллюстрация её вмешательства в жизнь.
Явление Богоматери святому Роману — ещё один сюжет, который впоследствии часто воспроизводился на иконах, изображающих сцену с Покровом. Святой Роман Сладкопевец — это дьякон той самой церкви, где произошло чудо. Жил он задолго до тех событий, в V–VI веке, и мечтал исполнять длинные песнопения.
Но требования к голосовым данным оказались слишком жёсткими. Дьякон молился Богородице, и вот однажды она явилась к нему во сне и дала съесть бумажный свиток.
Дьякон съел свиток, что дала Богородица и это сделало его лучшим певцом Константинополя.
Акафист Покрова Пресвятой Богородицы помогает в разных ситуациях: в отчаянии, в бою, в болезни, в поисках супруга и т.д.
Этот акафист популярен, поскольку читать его могут разные люди и для разных целей. Обратимся к тексту:
«Ра́дуйся, непобеди́мая воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских!»
Эта фраза отсылает нас к событиям, связанным с Влахнерской церковью. Ведь, согласно преданию, Богородица помогла верующим защититься. Популярна вера в то, что обращение к ней дарует победу.
«Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вников и детоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых!»
Как женщина и мать, Богородица помогает тем, кто обращается к ней за помощью в семье. Чаще всего принято читать акафист Покрову Божией Матери о детях.
«Радуйся, та́йное весе́лие чи́стых де́в и вдови́ц!»
К Царице Небесной часто обращаются женщины и девушки, которые хотят попросить её о хорошем женихе. Считается, что она откликнется на искреннюю просьбу.
«Ра́дуйся, изнемога́ющих от уны́ния и печа́ли ско́рая Уте́шительнице!»
По преданию, именно отчаявшиеся верующие обратились к Божьей Матери, когда произошло чудо Покрова.
«Ра́дуйся, разсла́бленных те́лом, но не ду́хом и ве́рою, со одра́ боле́зни воздвига́ющая»
Молитва Покрову Пресвятой Богородицы помогает тем, кто немощен или болен.
3 места, где лучше всего читать акафист: церковь, святыни, семья
- В церкви. В церквях имеется расписания чтения акафистов. Стоит ознакомиться с ним, чтобы прийти в нужный день и время. Но важно учесть, что акафист не входит в обязательные службы, поэтому многое зависит от политики каждой отдельной церкви.
- В святых местах. Акафист поётся паломниками, которые находятся в святых местах, связанных с Богородицей.
- В кругу семьи. Общая молитва оказывает более сильный благоприятный эффект. Если нет возможности посетить храм, то семья — прекрасная альтернатива.
В акафисте Покрова Пресвятой Богородицы, помимо неё, упоминаются и другие святые
Их полный список таков:
- Андрей Константинопольский — это тот самый Андрей, Христа ради Юродивый;
- Роман Сладкопевец;
- Иоанн Предтеча — известный также как Креститель. По приданию, сопровождал Богородицу во время её чудесного явления;
- Иоанн Богослов — один из двенадцати апостолов. Он тоже упоминается в числе спутников Божьей Матери;
- Моисей — ветхозаветный пророк, которому приписывается авторство Пятикнижия;
- Иисус Навин — пророк, последователь Моисея.
5 вопросов об акафисте:
Вопрос 1. Как читать акафисты дома?
Есть несколько рекомендаций:
- Чистота. Освободите голову от всяких мыслей, которые могут Вас отвлекать;
- Образ. Читайте перед иконой Покрова Пресвятой Богородицы. Если таковой нет, то можно делать это перед окном;
- Подготовка. Стоит предварительно послушать акафист Покрову Пресвятой Богородицы вживую или в записи. Это убережёт от ошибок в ударениях и поможет правильно читать устаревшие слова, с которыми Вы не знакомы;
- Порядок. Читать акафист Покрову Пресвятой Богородицы нужно в том же порядке, что и обычные молитвы. Лучше всего делать это после правил (утренних или вечерних). Также можно читать акафист перед «Достойно есть…».
Вопрос 2. Можно ли читать акафист в критические дни?
Вопреки стереотипам, акафисты можно читать всегда. Никаких ограничений на этот счёт нет.
Вопрос 3. Сидя или стоя читать акафисты?
Рекомендуется делать это стоя. Но без фанатизма. Возраст и состояние здоровья, а также общее утомление могут быть достаточными основаниями для того, чтобы сидеть во время чтения акафиста.
Вопрос 4. Что за странные слова встречаются в тексте?
Омофор — это название женской накидки, которую носила Богородица.
Ветии многовещанныя — речь о талантливых поэтах, которые, не смотря на мастерство, тщетно пытаются передать чудо явления Богоматери.
Аллилуйя — «Слава Богу», выражение изначально появилось на иврите.
Кондак и икос — две формы песнопения в церковной службе. Различаются по ряду признаков, в том числе и по продолжительности.
Вопрос 5. Можно ли на акафист Покрову Божье матери подать своё имя, а молиться за детей?
Отвечает Отец Владимир, объясняя, что это допустимо, потому что Господь это увидит:
Текст акафиста Покрову Пресвятой Божьей Матери
Конда́к 1
Избра́нней предве́чным Царе́м, превы́шшей вся́каго созда́ния, небесе́ и земли́ Цари́це, прише́дшей иногда́ во Влахе́рнскую це́рковь на моли́тву, досто́йное поклоне́ние с благодаре́нием принося́ще, я́ко во тме́ су́щии, под Тво́й светя́щийся омофо́р с ве́рою и умиле́нием прибега́ем.
Ты́ же, я́ко иму́щи держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свобожда́й, да зове́м Ти́: Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
И́кос 1
Арха́нгел и а́нгел мно́жество, с Предте́чею, Богосло́вом и все́х святы́х ли́ком сопредста́ша Тебе́, Цари́це свое́й, в це́ркви Влахе́рнстей и, умиле́нная моле́ния Твоя́ о все́м ми́ре слы́шавше, со удивле́нием возопи́ша такова́я:
Ра́дуйся, Бо́га Отца́ безнача́льнаго предве́чное благоволе́ние; ра́дуйся, Бо́га Сы́на безле́тнаго пречи́стое вмести́лище.
Ра́дуйся, Бо́га Ду́ха Всесвята́го избра́нное жили́ще; ра́дуйся, го́рних чино́в а́нгельских непрестаю́щее удивле́ние.
Ра́дуйся, те́мных си́л а́дских всегро́зное устраше́ние; ра́дуйся, Ю́же на возду́се срета́ют многоочи́тии херуви́ми.
Ра́дуйся, Е́йже похва́льная воспису́ют шестокрила́тии серафи́ми; ра́дуйся, Ея́же преблаго́му покро́ву и мы́, земноро́днии, благода́рне покланя́емся.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 2
И́кос 2
Ра́зум недоразумева́емый еси́, Богоро́дице Де́во, в защище́нии люде́й правосла́вных, сего́ ра́ди врази́ на́ши и не познаю́т, ко́ль сильна́ е́сть моли́тва Бо́жия Ма́тере. Мы́ же, о Твое́м всемо́щнем заступле́нии до́бре ве́дуще, си́це к Тебе́ со умиле́нием зове́м:
Ра́дуйся, премилосе́рдая уте́шительнице все́х скорбя́щих и обремене́нных; ра́дуйся, неусыпа́ющая наста́внице все́х заблу́ждших и ослепле́нных.
Ра́дуйся, пра́ведно дви́жимый гне́в Бо́жий на на́с Твои́м моле́нием ско́ро утоля́ющая; ра́дуйся, злы́я стра́сти на́ша всемо́щным манове́нием укроща́ющая.
Ра́дуйся, кре́пкое возбужде́ние спя́щих со́вестей; ра́дуйся, нетру́дное преодоле́ние беззако́нных на́выков.
Ра́дуйся, Ея́же ра́ди а́д стене́т и ду́си зло́бы трепе́щут; ра́дуйся, Ея́же ра́ди врата́ рая́ все́м на́м отверза́ются.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 3
И́кос 3
Иму́щи бога́тство милосе́рдия неоску́дное, все́м конце́м земли́ простира́еши ру́ку по́мощи, Влады́чице: боля́щим — исцеле́ние, стра́ждущим — осла́бу, слепы́м — прозре́ние и все́м вся́, по коего́ждо потре́бе подае́ши, благода́рне вопию́щим:
Ра́дуйся, правосла́вия несокруши́мая кре́посте и огра́до; ра́дуйся, святы́х хра́мов и олтаре́й пе́рвейшее украше́ние.
Ра́дуйся, благоче́стия верне́йшее огражде́ние; ра́дуйся, благосе́рдых градоправи́телей неусыпа́ющая споспе́шнице.
Ра́дуйся, непобеди́мая воево́до вожде́й и во́инств христиа́нских; ра́дуйся, свято́е зерца́ло пра́вды судия́м немздоприи́мным.
Ра́дуйся, соверше́нный ра́зуме наста́вников и детоводи́телей; ра́дуйся, благослове́ние домо́в и семе́йств благочести́вых.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 4
И́кос 4
Услы́ша Госпо́дь Бо́г Иису́са Нави́на моля́щася, и повелева́юща со́лнцу ста́ти, до́ндеже отмсти́т враго́м. Слы́шит и Твоя́ ны́не моле́ния Госпо́дь Иису́с, избра́нная пала́то Ду́ха Свята́го. Те́мже и мы́, гре́шнии, на Тво́й наде́ющеся покро́в, Тебе́, я́ко Бо́жией Ма́тери, глаго́лати дерза́ем:
Ра́дуйся, от Со́лнца мы́сленнаго озаре́нная и на́с све́том незаходи́мым просвеща́ющая; ра́дуйся, сия́нием пречи́стыя души́ Твоея́ всю́ зе́млю просвети́вшая.
Ра́дуйся, чистото́ю телесе́ Твоего́ вся́ небеса́ возвесели́вшая; ра́дуйся, святы́х оби́телей Христо́вых покро́в и снабде́ние.
Ра́дуйся, ве́рных па́стырей Це́ркве бо́дрость и вразумле́ние; ра́дуйся, богобоя́зненных и́ноков и и́нокинь наста́внице.
Ра́дуйся, невозмуща́емое успокое́ние благогове́йных ста́рцев; ра́дуйся, та́йное весе́лие чи́стых де́в и вдови́ц.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 5
Богови́дец Моисе́й во ополче́нии иногда́ на Амали́ка, егда́ ру́це воздвиза́ше, Изра́иль одолева́ше, егда́ же ру́це низпуща́ше, тогда́ Амали́к побежда́ше, поддержа́щими же его́ укрепле́н, победи́ врага́.
Ты́ же, о Богома́ти, возде́вши ру́це Твои́ на умоле́ние, а́ще и ники́мже поддержи́ма, всегда́ побежда́еши враги́ христиа́нския, и на́м щи́т еси́ непобеди́м, вопию́щим: Аллилу́иа.
И́кос 5
Ви́девше Тя́ святы́х собо́ри на возду́се в це́ркви Влахе́рнстей, моле́бнии ру́це к Сы́ну и Бо́гу простира́ющую, ра́достно со арха́нгелы и а́нгелы благода́рную Ти́ пе́снь воспе́ша.
Мы́ же крепча́йшима, па́че Моисе́овых ру́к, дла́ньма Твои́ма укрепля́еми, уми́льно вопие́м:
Ра́дуйся, Ея́же ру́це поддержи́т за все́х на́с еди́ная Ея́ к на́м любо́вь и милосе́рдие; ра́дуйся, пред Не́юже врази́ на́ша, ви́димии и неви́димии, стоя́ти не мо́гут.
Ра́дуйся, те́мное по́лчище страсте́й и похоте́й на́ших прогоня́ющая; ра́дуйся, О́гнь Боже́ственный — Христа́ неопа́льно на руку́ Свое́ю держа́щая и на́с, хла́дных, те́м воспламеня́ющая.
Ра́дуйся, во́инствующих на пло́ть целому́дрием изря́дное венча́ние; ра́дуйся, подвиза́ющихся в посте́ и безмо́лвии при́сное собесе́дование.
Ра́дуйся, изнемога́ющих от уны́ния и печа́ли ско́рая уте́шительнице; ра́дуйся, благода́тию смире́ния и терпе́ния снабдева́ющая.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 6
И́кос 6
Возсия́ла еси́ от и́стиннаго Со́лнца пра́вды заря́, Де́во Богоотрокови́це, просвеща́ющая все́х прему́дростию Бо́га, Сы́на Твоего́, и в позна́ние и́стины приводя́щая зову́щих Ти́ такова́я:
Ра́дуйся, Бо́жию Си́лу и Бо́жию Прему́дрость — Христа́ пло́тию породи́вшая; ра́дуйся, юро́дивую му́дрость ве́ка сего́ посрами́вшая, и ослепле́нных е́ю на пу́ть пра́вый наставля́ющая.
Ра́дуйся, святы́я ве́ры охране́ние и правосла́вных догма́тов наста́внице; ра́дуйся, нечести́вых ересе́й и тлетво́рных раско́лов искорени́тельнице.
Ра́дуйся, та́йная и неудо́бь предви́денная вся́ до́бре ве́дущая, и и́мже подоба́ет, сказу́ющая; ра́дуйся, лжи́вых прови́дцев и су́етная гада́ния посрамля́ющая.
Ра́дуйся, в ча́с недоуме́ний мы́сль бла́гу на се́рдце полага́ющая; ра́дуйся, от па́губных начина́ний и несмы́сленных пожела́ний воспяща́ющая.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 7
И́кос 7
Ди́вная показа́л еси́ дела́ Твоя́ в Пречи́стей Ма́тери Твое́й, Го́споди, егда́ пречу́дный омофо́р в руце́ Ея́ светя́щийся па́че лу́чь со́лнечных яви́ся, и́мже покрыва́ше лю́ди, су́щия в це́ркви Влахе́рнстей.
О такове́м у́бо зна́мении милосе́рдаго Ея́ заступле́ния услы́шавше, у́жасом и ра́достию одержи́ми, вси́ глаго́лаху:
Ра́дуйся, нерукотворе́нный омофо́р, а́ки о́блак, над все́м ми́ром распросте́ршая; ра́дуйся, Преве́чнаго Архиере́я, Сы́на Своего́, зна́мение на руце́ Свое́й держа́щая.
Ра́дуйся, но́вую ми́лость и но́вую благода́ть си́м в Це́ркви Правосла́вней явля́ющая; ра́дуйся, сто́лпе о́блачный, от искуше́ний и собла́знов ми́ра все́х на́с покрыва́ющий.
Ра́дуйся, сто́лпе о́гненный, среди́ мглы́ греха́ все́м на́м пу́ть спасе́ния показу́ющий; ра́дуйся, я́вных благоче́стия подви́жников я́вное укрепле́ние.
Ра́дуйся, та́йных среди́ ми́ра рабо́в Бо́жиих та́йное вразумле́ние; ра́дуйся, и мене́, обнаже́ннаго до́брых де́л, не оставля́ющая Свои́м покро́вом и благода́тию.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 8
И́кос 8
Все́ми вы́шними и ни́жними влады́чествуя Госпо́дь, узре́в Тя́ в це́ркви Ма́терь Свою́ стоя́щу и со умиле́нием к Нему́ моля́щуюся, рече́: «проси́, Ма́ти Моя́, зане́ не отвращу́ся Тебе́, но испо́лню вся́ проше́ния Твоя́ и благода́рственная си́це Тебе́ все́х пе́ти научу́»:
Ра́дуйся, ковче́же заве́та, в не́мже храни́тся освяще́ние всего́ ро́да челове́ческаго; ра́дуйся, ста́мно пресвята́я, в не́йже а́лчущим пра́вды блюде́тся Хле́б жи́зни ве́чныя.
Ра́дуйся, сосу́де всезлаты́й, в не́мже угото́вася на́с ра́ди пло́ть и кро́вь Боже́ственнаго А́гнца; ра́дуйся, оста́вленных врача́ми на Свои́ всемо́щныя ру́це прие́млющая.
Ра́дуйся, разсла́бленных те́лом, но не ду́хом и ве́рою, со одра́ боле́зни воздвиза́ющая; ра́дуйся, погубля́ющим от неду́га у́м, но́вый и лу́чший смы́сл подаю́щая.
Ра́дуйся, на стро́потнем пути́ греха́ и страсте́й на́с прему́дре запина́ющая; ра́дуйся, жесто́кость нераска́яннаго се́рдца на́шего умиля́ющая.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 9
И́кос 9
Вети́и многовеща́ннии, я́ко ры́бы безгла́сныя, недоуме́ют, ка́ко восхвали́ти по достоя́нию вели́кий всечестна́го Покро́ва Твоего́ пра́здник: вся́ бо о Тебе́ от ни́х глаго́лемая не су́ть дово́льна к еди́ному изчисле́нию щедро́т Твои́х. Мы́ же, Твоя́ неисче́тныя благодея́ния ви́дяще, с весе́лием взыва́ем:
Ра́дуйся, от я́звы и всегуби́тельства сме́ртнаго на́с соблюда́ющая; ра́дуйся, от внеза́пнаго колеба́ния земли́ гра́ды и ве́си сохраня́ющая.
Ра́дуйся, от разлия́ния во́д и потопле́ния руко́ю кре́пкою возводя́щая; ра́дуйся, от запале́ния о́гненнаго росо́ю моли́тв Твои́х избавля́ющая.
Ра́дуйся, от гла́да душе́внаго и теле́снаго Хле́бом Жи́зни снабдева́ющая; ра́дуйся, уда́ры мо́лнии и гро́ма от главы́ на́шея отводя́щая.
Ра́дуйся, от наше́ствия иноплеме́нник и та́йных уби́йц спаса́ющая; ра́дуйся, от дома́шния бра́ни и вражды́ единокро́вных ми́ром и любо́вию огражда́ющая.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 10
И́кос 10
«Царю́ Небе́сный — глаго́лаше в моли́тве на возду́се со а́нгелы стоя́щая Всенепоро́чная Цари́ца, — приими́ вся́каго челове́ка, моля́щаяся к Тебе́ и призыва́юща и́мя Мое́ на по́мощь, да не оты́дет от ли́ка Моего́ то́щь и неуслы́шан».
Сию́ всеблагу́ю моли́тву слы́шавше, собо́ри святы́х благода́рне возопи́ша:
Ра́дуйся, чи́стых рука́ми и се́рдцем земледе́льцев благослове́нными плода́ми венча́ющая; ра́дуйся, по́моще и пра́ведное мздовоздая́ние все́м пра́во ку́плю де́ющим.
Ра́дуйся, клятвопреступле́ний и непра́ведных стяжа́ний всенаро́дное обличе́ние; ра́дуйся, бе́дствующим в пути́, на су́ше и вода́х внеза́пное вспоможе́ние.
Ра́дуйся, безча́дных роди́телей плода́ми ве́ры и ду́ха веселя́щая; ра́дуйся, безма́терних сиро́т незри́мая воспита́тельнице.
Ра́дуйся, кре́пкая засту́пнице су́щих в плену́ и изгна́нии; ра́дуйся, неусыпа́ющая попечи́тельнице во у́зах и темни́це седя́щих.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 11
Пе́ние всеумиле́нное слы́шаще и те́плей Твое́й моли́тве о на́с вне́млюще, про́сим Тебе́, Де́во Богоро́дице, не пре́зри гла́са рабо́в Твои́х: к Тебе́ бо в напа́стех и ско́рбех прибега́ем и пред Тобо́ю в беда́х на́ших сле́зы пролива́ем, зову́ще: Аллилу́иа.
И́кос 11
Я́ко светоприе́мную свещу́, в моли́тве горя́щую, ви́дяще Тя́ на возду́се Влахе́рнская це́рковь, согла́сно со мно́жеством люде́й, в не́й бы́вших, возглаша́ше: «отку́ду мне́ сие́, да прии́де Ма́ти Го́спода моего́ ко мне́?»
Святы́й же Андре́й со Епифа́нием те́пле моля́хуся к Тебе́, зову́ще:
Ра́дуйся, все́х даро́в духо́вных и теле́сных незави́стная пода́тельнице; ра́дуйся, полага́ющих нача́ло покая́ния гре́шников ве́рная предста́тельнице.
Ра́дуйся, борю́щихся со страстьми́ и прило́гами вра́жиими всегда́шняя спобо́рнице; ра́дуйся, незри́мое укроще́ние влады́к жесто́ких и зверонра́вных.
Ра́дуйся, та́йный поко́е и отра́до рабо́в кро́тких и стра́ждущих; ра́дуйся, всежела́нное соверше́ние благи́х супру́жеств.
Ра́дуйся, ма́терей детородя́щих ско́рое и безболе́зненное разреше́ние; ра́дуйся, в ча́с кончи́ны еди́ная все́м на́м помо́щнице.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 12
И́кос 12
Пою́ще Тво́й держа́вный покро́в, хва́лим Тя́ вси́, я́ко тве́рдую предста́тельницу на́шу, и покланя́емся Тебе́, о на́с моля́щейся: ве́руем бо и наде́емся, я́ко испро́сиши у Сы́на Твоего́ и Бо́га блага́я ве́чная и вре́менная, все́м с любо́вию вопию́щим Тебе́ си́це:
Ра́дуйся, все́й вселе́нней кре́пкое заступле́ние; ра́дуйся, все́х стихи́й земны́х и небе́сных освяще́ние.
Ра́дуйся, все́х време́н го́да благослове́ние; ра́дуйся, все́х наве́тов и искуше́ний от ми́ра, пло́ти и диа́вола находя́щих, попра́ние.
Ра́дуйся, неча́емое примире́ние ожесточе́нно вражду́ющих; ра́дуйся, недове́домое исправле́ние нераска́янных гре́шников.
Ра́дуйся, не отверга́ющая все́ми презре́нных и отве́рженных; ра́дуйся, сами́х отча́янных от ро́ва поги́бели исхища́ющая.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 13
О, всепе́тая Ма́ти, пречи́стая Госпоже́, Де́во Богоро́дице! К Тебе́ возвожду́ душе́вныя и теле́сныя о́чи, к Тебе́ простира́ю разсла́бленныя ру́це и из глубины́ се́рдца вопию́: при́зри на ве́ру и смире́ние души́ моея́, покры́й мя́ всемо́щным омофо́ром Твои́м, да изба́влюся от все́х бе́д и напа́стей, и в ча́с кончи́ны моея́, о Всеблага́я, предста́ни мне́ и угото́ваннаго ра́ди грехо́в мои́х изба́ви муче́ния, да вы́ну покланя́яся зову́: Аллилу́иа.
Этот кондак читается трижды, зате́м икос 1-й и кондак 1-й.
И́кос 1
Арха́нгел и а́нгел мно́жество, с Предте́чею, Богосло́вом и все́х святы́х ли́ком сопредста́ша Тебе́, Цари́це свое́й, в це́ркви Влахе́рнстей и, умиле́нная моле́ния Твоя́ о все́м ми́ре слы́шавше, со удивле́нием возопи́ша такова́я:
Ра́дуйся, Бо́га Отца́ безнача́льнаго предве́чное благоволе́ние; ра́дуйся, Бо́га Сы́на безле́тнаго пречи́стое вмести́лище.
Ра́дуйся, Бо́га Ду́ха Всесвята́го избра́нное жили́ще; ра́дуйся, го́рних чино́в а́нгельских непрестаю́щее удивле́ние.
Ра́дуйся, те́мных си́л а́дских всегро́зное устраше́ние; ра́дуйся, Ю́же на возду́се срета́ют многоочи́тии херуви́ми.
Ра́дуйся, Е́йже похва́льная воспису́ют шестокрила́тии серафи́ми; ра́дуйся, Ея́же преблаго́му покро́ву и мы́, земноро́днии, благода́рне покланя́емся.
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Конда́к 1
Избра́нней предве́чным Царе́м, превы́шшей вся́каго созда́ния, небесе́ и земли́ Цари́це, прише́дшей иногда́ во Влахе́рнскую це́рковь на моли́тву, досто́йное поклоне́ние с благодаре́нием принося́ще, я́ко во тме́ су́щии, под Тво́й светя́щийся омофо́р с ве́рою и умиле́нием прибега́ем.
Ты́ же, я́ко иму́щи держа́ву непобеди́мую, от вся́ких на́с бе́д свобожда́й, да зове́м Ти́:
Ра́дуйся, Ра́досте на́ша, покры́й на́с от вся́каго зла́ честны́м Твои́м омофо́ром.
Моли́тва ко Пресвяте́й Богоро́дице.
О, Пресвята́я Де́во, Ма́ти Го́спода вы́шних си́л, небесе́ и земли́ Цари́це, гра́да и страны́ на́шея всемо́щная Засту́пнице!
Приими́ хвале́бно-благода́рственное пе́ние сие́ от на́с, недосто́йных ра́б Твои́х, и вознеси́ моли́твы на́ши ко престо́лу Бо́га, Сы́на Твоего́, да ми́лостив бу́дет непра́вдам на́шим и проба́вит благода́ть Свою́ чту́щим всечестно́е и́мя Твое́ и с ве́рою и любо́вию покланя́ющимся чудотво́рному о́бразу Твоему́.
Не́смы бо досто́йни от Него́ поми́ловани бы́ти, а́ще не Ты́ уми́лостивиши Его́ о на́с, Влады́чице, я́ко вся́ Тебе́ от Него́ возмо́жна су́ть.
Сего́ ра́ди к Тебе́ прибега́ем, я́ко к несомне́нней и ско́рой Засту́пнице на́шей: услы́ши на́с, моля́щихся Тебе́, осени́ на́с вседержа́вным покро́вом Твои́м и испроси́ у Бо́га, Сы́на Твоего́, па́стырем на́шим — ре́вность и бде́ние о душа́х, градоправи́телем — му́дрость и си́лу, судия́м — пра́вду и нелицеприя́тие, наста́вником — ра́зум и смиренному́дрие, супру́гом — любо́вь и согла́сие, ча́дом — послуша́ние, оби́димым — терпе́ние, оби́дящим — стра́х Бо́жий, скорбя́щим — благоду́шие, ра́дующимся — воздержа́ние, все́м же на́м — ду́х ра́зума и благоче́стия, ду́х милосе́рдия и кро́тости, ду́х чистоты́ и пра́вды.
Е́й, Госпоже́ Пресвята́я, умилосе́рдися на немощны́я лю́ди Твоя́: разсе́янныя собери́, заблу́ждшия на пу́ть пра́вый наста́ви, ста́рость поддержи́, ю́ныя уцелому́дри, младе́нцы воспита́й, и при́зри на все́х на́с призре́нием ми́лостиваго Твоего́ заступле́ния, воздви́гни на́с из глубины́ грехо́вныя и просвети́ серде́чныя о́чи на́ша к зре́нию спасе́ния.
Ми́лостива на́м бу́ди зде́ и та́мо, в стране́ земна́го прише́льствия и на стра́шнем суде́ Сы́на Твоего́. Преста́вльшияся же в ве́ре и покая́нии от жития́ сего́ отцы́ и бра́тию на́шу в ве́чней жи́зни со а́нгелы и со все́ми святы́ми жи́ти сотвори́.
Ты́ бо еси́, Госпоже́, сла́ва небе́сных и упова́ние земны́х, Ты́ по Бо́зе на́ша Наде́жда и Засту́пница все́х, притека́ющих к Тебе́ с ве́рою.
К Тебе́ у́бо мо́лимся и Тебе́, я́ко всемогу́щей Помо́щнице, са́ми себе́ и дру́г дру́га и ве́сь живо́т на́ш предае́м, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.
Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение