Содержание
- 1 Преподобный Савватий Соловецкий был иноком Кирилло-Белозерского монастыря
- 2 Чтобы жить в уединении, Савватий отправился на Соловецкий остров у Белого моря
- 3 Через год после кончины Савватия, на Соловецкий остров пребывает Зосима Соловецкий
- 4 После смерти игумена Зосимы над его могилой была возведена часовня
- 5 Известна также святая Зосима Эннатская
- 6 Существует икона Зосимы и Савватия Соловецких
- 7 Преподобным Савватию, Зосиме и Герману написан акафист
Зосима и Савватий Соловецкие — это святые Русской православной церкви. На самом деле эти два святых в жизни никогда не пересекались, но своими деяниями они творили благое общее дело.
Именно поэтому в православии они почитаются как единое целое. Эти святые были основателями Соловецкого монастыря.
«…Боготечныя и многосветлыя звезды явилися есте, Преподобнии отцы Зосимо, Савватие и Германе, светозарными исправлении заповедей Господних озаряющии душы и сердца верных, и преплавающым в нощи греховнаго омрачения пучину житейскаго моря указующии благонадежный путь ко блаженному пристанищу Небеснаго Царствия…»
Святые почитаются 30 апреля, 3 июня, 7 июля.
Также стоит отметить и то, что православная церковь чтит и память еще одного основателя монастыря — преподобного Германа.
Преподобный Савватий Соловецкий был иноком Кирилло-Белозерского монастыря
Преподобный Савватий Соловецкий был иноком Кирилло-Белозерского монастыря. О его жизни до монашества ничего не известно.
Житие его лишь сообщает о том, что подвизался в обитель Савватий во время царствования князя Василия Васильевича, то есть Василия Темного. Из этого можно предположить, что было это после 1425 года.
Житие Преподобного Савватия рассказывает о начале подвигов его так:
«…Услыхав о том, что в Новгородской же области находится озеро Нево (то есть Ладожское), а на нем остров, называемый Валаам, где находится монастырь во имя Преображения Господня, иноки которого пребывают в строгих подвигах, день и ночь благоугождая Богу и питаясь трудами рук своих, преподобный Савватий стал просить игумена и братию Кириллова Белоезерского монастыря о том, чтобы его с благословением отпустили в монастырь Валаамский на жительство…».
Когда игумен дал ему свое благословение, тот отправился в Валаамский монастырь. Там он вел подвижническую жизнь.
Но вскоре его сильно стала тяготить жизнь вместе с братьями, и он стал задумываться над тем, чтобы уйти из монастыря, и найти себе более уединенное место.
Чтобы жить в уединении, Савватий отправился на Соловецкий остров у Белого моря
Очень давно он слышал об уединенном Соловецком острове, который находится у Белого моря. Тогда у святого Савватия и возникла мысль отправиться туда. Когда он обратился к игумену монастыря с просьбой отпустить его туда, ему отказывают.
Когда Савватий приходит в устью реки, впадающей в Белое море, он встречается с преподобным Германом.
Когда наступила ночь, Савватий тайно покинул монастырь. По дороге он многих расспрашивает о жизни на острове, и получает приемлемые ответы. Но когда люди узнают о том, что Савватий идет туда, они начинают его всячески отговаривать.
На том месте стояла часовня, в которой он и проживал. Когда Савватий рассказывает Герману о том, что хочет идти в Соловецкий монастырь, тот решает пойти вместе с ним.
Преподобный Герман и Савватий ушли вглубь острова, где нашли для себя довольно уединенное место для проживания. Здесь они поставили крест, келью, и стали жить, пребывая в молитве.
Также в житие сообщается о том, что великие подвижники часто сталкивались с местными жителями, которые тоже начинали селиться в Соловецких островах. Через некоторое время Герман покинул остров, а Савватий остался.
Когда он почувствовал приближение смерти, он стал думать над тем, как ему причаститься. На этом острове тогда не было ни одного священника, и тогда Савватий вернулся на материк.
По дороге он встретил игумена Нафанаила, который следовал в деревню, чтобы причастить человека, который был при смерти.
Сначала игумен хотел причастить Савватия на обратном пути и предложил тому подождать в церкви на Выге. Но Савватий сказал ему, что лучше не откладывать до утра, так как возможно он не доживет.
Тогда игумен причастил его, и попросил подождать его в церкви. Савватий согласился.
Когда Савватий добрался до церкви, он остановился в келии. Наутро он умер. Когда вернулся игумен Нафанаил, тело святого погребли.
Сначала его святые мощи находились на Выге, а затем их перенесли в Соловецкий монастырь. Перенесение мощей произошло примерно между 1465 годом и 1471 годом.
Через год после кончины Савватия, на Соловецкий остров пребывает Зосима Соловецкий
Через год после кончины Савватия, на Соловецкий остров пребывает Зосима Соловецкий. О нем известно значительно больше, чем о Савватии. Преподобный Зосима родился в Новгородской области в селе Толвуя.
С самых юных лет он был воспитан по-христиански. Чтобы сохранить в себе чистоту духовную и телесную, Зосима отказался вступать в брак.
Он покидает свою семью, и начинает жить в уединении. Так Зосима однажды встретился с преподобным Германом. Именно Герман и рассказал Зосиме о Соловецком острове.
Тогда Зосима хотел стать преемником Савватия, и стал просить Германа довести его до этого места. Герман и Зосима отправились на остров, и нашли себе место для проживания. В житие сказано, что иноки построили себе шалаш, и затем сделали кельи.
Вскоре Герман отправился для пополнения запасов, а Зосима всю зиму жил один. Ему было очень тяжело, так как он голодал.
Однажды к нему явились несколько мужчин, у которых было полно еды. Таким образом, Зосима выжил.
Когда вернулся Герман, на остров стали селиться и другие иноки. Вскоре была построена ими церковь во имя Спаса Преображения.
Для освещения церкви нужно было благословение архиепископа. Зосима отправил одного из иноков в Новгород. Вскоре благословение было получено.
Чуть позднее в обитель были перенесены мощи Савватия. Мощи его были положены за алтарь в Успенскую церковь Божией Матери.
После смерти игумена Зосимы над его могилой была возведена часовня
Все время иноки в церкви молились, проводили свое время в постах. Последние годы у игумена Зосимы проводились еще более в молитве. Своими собственными руками он построил себе гроб и держал его в санях келии.
Сам же собственноручно выкопал под него себе могилу. Когда он почувствовал приближение смерти, монастырь он отдал под управление своему приемнику — Арсению.
Умер Зосима 17 апреля 1479 года. Братия похоронила его в той могиле, которую он себе вырыл. Чуть позднее над его могилой была поставлена часовня.
В 1566 году мощи Савватия и Зосимы были перенесены в придел соборного храма во имя преподобных. В настоящее время они и находятся в том месте.
Известна также святая Зосима Эннатская
В русской православной церкви известна еще одна святая — святая Зосима Эннатская. Она родилась в крестьянской семье в Оренбургской губернии. Была с детства воспитана в православии.
Когда она повзрослела, ее хотели выдать замуж, но она отказалась. Но отец выпорол ее и заставил выйти замуж за одного парня.
О ее семейной жизни практически ничего не известно. После смерти мужа она стала келейницей и приняла монашество.
Эта святая также получила дар исцеления и прозорливости. Многим людям она помогала, исцеляла от болезней, давала совет.
Существует икона Зосимы и Савватия Соловецких
Также существует икона Зосимы и Савватия Соловецких. На иконе Зосима и Савватий изображены в полный рост. Обычно в правой стороны стоит Савватий, а с левой стороны — Зосима.
Они оба одеты в монашеское одеяние. Между ними на иконе изображен храм, который они держат обеими руками.
О чем молятся этому образу? Ему молятся:
- о помощи в трудных жизненных обстоятельствах;
- об укреплении веры;
- об исцелении от различных болезней.
Вы всегда можете обратиться к святым своими простыми словами. Самое главное, чтобы ваши мольбы шли от самого сердца и были искренними.
Преподобным Савватию, Зосиме и Герману написан акафист
Преподобным Савватию, Зосиме и Герману написан акафист, который читается во дни их почитания в храме. Акафист можно читать и дома перед иконами святых.
Акафист:
Кондак 1
Избраннии угодницы Господни и велицыи чудотворцы, светильницы Христовы Церкве пресветлии, облиставшии благочестия светлостьми пустыни Севернаго Помория, и всей стране Российстей сияющии выну чудес множеством, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе, яко имущии дерзновение ко Господу, благоприятными своими к Тому мольбами от всяких нас бед и зол сохраняйте, да радующеся зовем вам:
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Икос 1
Ангели воистину явистеся земнии и человецы небеснии житием вашим, преблаженнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе: во плоти бо, яко безплотнии, ангельское совершисте жительство на земли, вся красоты мира и наслаждения временная яко уметы вменяюще, чистотою же и пощением выну к Богу приближающеся.
Емуже ныне достойно со безплотными предстояще, приимите от любве нашея приносимая вам хваления сицевая:
Радуйтеся, Единаго Бога от всея души своея возлюбившии;
Радуйтеся, от юности Тому преподобием и правдою послужившии.
Радуйтеся, возненавидевшии мира сего тленныя красоты;
Радуйтеся, избежавшии мудре житейских соблазнов и суеты.
Радуйтеся, к деланию заповедей Господних всею любовию прилепившиися;
Радуйтеся, мира сего и всякаго пристрастия ко оному удалившися.
Радуйтеся, иноческое житие богоугождения ради себе предызбравшии;
Радуйтеся, тесный и прискорбный путь всею душею возлюбившии.
Радуйтеся, мудрии взыскателие Христа, бисера вожделеннаго и драгаго;
Радуйтеся, люботрднии носителие Христова бремене, легкаго и благаго.
Радуйтеся, ангелом безплотным во плоти бренней подражавшии;
Радуйтеся, на земли жительство небесное нам показавшии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 2
Темже и улчив желаемое, блаженным Германом к сему наставляем, радостно возопил еси Богу: Аллилуиа.
Икос 2
Разум неуклонно вперив от утробы матерни к Богу, и горняя выну мудрствуя и взыскуя, дольних же всецело отвергаяся, богомудре Зосимо, поревновал еси житию Преподобнаго Савватия, и во отоце пусте, идеже сей богоугодне соверши подвиги своя, вкупе со блаженным Германом вселился еси, да с ними наследуеши жительство Горняго Иерусалима.
Темже благоговейно восхваляюще пустынножития рачительство, зовем вам:
Радуйтеся, любве ради Христовы, любовь в себе к миру поправшии;
Радуйтеся, всякую греховную сладость века сего презревшии.
Радуйтеся, подобницы Аврааму не точию верою и упованием, но и добровольным от рода своего и дома отеческаго преселением;
Радуйтеся, пустыни всекрасная и благозлачная насаждения.
Радуйтеся, безмолвия тщаливейшии рачителие;
Радуйтеся, трудных подвигов пустынных искреннии любителие.
Радуйтеся, в дебрех и горах паче, неже в селех мира, изволившии приметатися;
Радуйтеся, в пустынях непроходимых, едини во трудех и соблюдении заповедей Господних возлюбившии подвизатися.
Радуйтеся, яко злато, искусившиися в горниле пустыннаго озлобления;
Радуйтеся, доблественне претерпевшии от бесов же и от людей многая искушения.
Радуйтеся, пророку Божию Илии и крестителю Господню Иоанну нравом пустыннолюбия подражателие;
Радуйтеся, рустынным отцем единомысленнии сподвижницы и любобезмолвнии купножителие.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 3
Икос 3
Имуще оток морский во обителище себе, никимже населяемый, и в нем пребывающе, аки в раи богозданнем, вне мятежей и волнений житейских, и кроме суетных попечений, благочестно и богоугодно подвизастеся, о богоблаженнии, во дни и нощи поучающеся в законе Господни, и на всякий час умом несмущеным и сердцем чистым возносяще усердныя к Богу молитвы и моления. Сего ради радостию вопием вам:
Радуйтеся, в законе Господни непорочно ходити всегда восхотевшии;
Радуйтеся, Господа своего пред очима своима присно имевшии.
Радуйтеся, страхом Господним вся пути своя ограждавшии;
Радуйтеся, в трезвении умнем все житие свое провождавшии.
Радуйтеся, вся помыслы ума в послушание Христово всецело пленившии;
Радуйтеся, чистыя ваша сердца в жилище Святому Духу представившии.
Радуйтеся, не давшии сна очима во всенощных Господеви предстояниих;
Радуйтеся, выну претерпевавшии скорби в поучении смертнем и в сердечных ко Господу воздыханиих.
Радуйтеся, с искреннею любовию подвизавшиися на славословие Божие и псалмопения;
Радуйтеся, сердцем и усты непрестанныя возсылавшии к Богу моления.
Радуйтеся, внутрь сердца своего сокровенное Царствие Божие обретшии;
Радуйтеся, восхождении умными к небесным видением востекшии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 4
Икос 4
Слышаще и ведуще от писаний Божественных, яко вси подвизавшиися во благочестии, распинаху плоть свою со страстьми и похотьми, благочестномудренно, о Преподобнии, сих подвигом последствующе, подвизастеся умертвити уды своя сущия на земли, в пощениих, бдениих и во всяких трудех иноческаго жития мужески претерпевающе скорби. Сего ради, яко доблия подвижники благочестия, венчаем вы хвалении сицевыми:
Радуйтеся, телеса своя труды и болезньми воздержания увядившии;
Радуйтеся, вся плотская мудрования, на дух воюющая, духу покорившии.
Радуйтеся, покаянными слезами пламень страстей угасившии;
Радуйтеся, в пещи воздержания душы своя яко злато очистившии.
Радуйтеся, ветхаго человека со страстьми его совлекшиися;
Радуйтеся, одеждею безстрастия и славою нетления достойно облекшиися;
Радуйтеся, возненавидевшии временную греха сладость;
Радуйтеся, наследовавшии на Небеси нескончаемую радость.
Радуйтеся, прежде смерти, миру и сластем его плоть свою распеншии;
Радуйтеся, прежде воскресения, славу будущия жизни в себе проявившии.
Радуйтеся, стезею поста к наследию рая, потеряннаго невоздержанием, путь нам указавшии;
Радуйтеся, в телеси мертвеннем и тленнем безсмертие и нетление будущаго века всем предъявившии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 5
Икос 5
Видевше злокозненнии ненавистницы спасения человеческаго, нечистии дуси тьмы, богоугодное житие ваше, отцы преблаженнии, многообразная воздвигаху на вы искушения и страхования, овогда в мысли и сердце всевающе боязнь и смущение, овогда же преобразующеся; в различная привидения дивиих зверей и гад, с яростию устремляхуся на вы,
чающе отвратити от подвига богоугоднаго и изгнати от пребывания пустыннаго: вы же, твердою верою в Бога Промыслителя возмогающе и оружием молитвы и воздержания противу врагов ваших ополчающеся, до конца победисте и низложисте их державу. Сего ради, победительную песнь поюще, взываем к вам:
Радуйтеся, воини духовнии непобедимии;
Радуйтеся, оружницы Христовы добропобеднии.
Радуйтеся, подвижницы, противу козней лукаваго мужески ополчившиися;
Радуйтеся, столпи крепцыи, от нападений вражиих не поколебавшиися.
Радуйтеся, вся стрелы диаволи аки хврастие сокрушившии;
Радуйтеся, вся стужения того и страхования ни во чтоже вменившии.
Радуйтеся, яко во плоти суще, победисте враги безплотныя и невидимыя;
Радуйтеся, яко и во гробех лежаще, низлагаете вражия ополчения.
Радуйтеся, победоносцы славнии, венчаннии от Небеснаго Венцедателя;
Радуйтеся, споборницы доблии ратующым на миродержителя тьмы века сего.
Радуйтеся, яко подвигом вашым ангели удивишася;
Радуйтеся, яко о славе вашей собори верных возвеселишася.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 6
Икос 6
Возсиясте, отцы богоноснии, светом благочестия, яко светила богосветлая, светоносными лучами ваших подвигов и добродетелей просвещающии всюду.
Отонудуже мы, грешнии и тьмою страстей помраченнии, во свете ваших богоугодных деяний текуще ко дню света и спасения, восхваляем вы, поюще сице:
Радуйтеся, ученицы Христови благопослушнии;
Радуйтеся, Владыки своего раби блазии и вернии.
Радуйтеся, трудолюбнейшии винограда Христова делателие;
Радуйтеся, тщаливейшии заповедей Христовых исполнителие.
Радуйтеся, игу Христова смирения и кротости благопокорне рамо свое подклонившии;
Радуйтеся, во след Христа Господа, учившаго о нищете, усердно в нищете и нестяжании последовавшии.
Радуйтеся, по словеси Господа, прешедшии путь временнаго жития сего, стезями прискорбными и тесными;
Радуйтеся, аки дождем, измывшии душы своя токи слезными.
Радуйтеся, краснейшему душ Жениху красоту девства своего сохранившии;
Радуйтеся, во всякой святыни, всеми добрыми делы Тому благоугодившии.
Радуйтеся, Господа своего прославившии в душах ваших и телесех;
Радуйтеся, от Господа по достоянию прославленнии на земли и на Небесех.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 7
Людие бо, во онех местех обитающии, и не ведевшии дотоле Бога, но прилежавшии весьма идолопоклонению и нечестию, во светлости вашего, о Преподобнии, жития, знамений же и чудес, узреша первую зарю спасительнаго боговедения и благочестия, и от вас научишася воспевати истинному Богу: Аллилуиа.
Икос 7
Радуйтеся, добрым подвигом во всем житии своем подвизавшиися;
Радуйтеся, славою и честию от Владыки своего Христа увенчавшиися.
Радуйтеся, яко привременно потрудившеся, в вечный покой внидосте;
Радуйтеся, яко тесным шествовавше путем, к блаженству Царства Небеснаго достигосте.
Радуйтеся, аще и не единокупно, но в равных подвизех подвизавшиися на земли;
Радуйтеся, за равноподвижное житие, радостию и веселием вкупе наслаждающиися на Небеси.
Радуйтеся, во отоце пусте, яко град, обитель иноком основавшии;
Радуйтеся, сонмы иноков о Христе Бозе во оней собравшии.
Радуйтеся, стражи стаду своему приснободреннии, и по днех временныя жизни от дел благотворений не почивающии;
Радуйтеся, сынове Царствия, на Небесех живущии и земных не оставляющии.
Радуйтеся, духом вашим горе со ангелы святыми, и долу с нами грешными присно пребывающии;
Радуйтеся, от честных мощей ваших струи милости на всех источающии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 8
Обаче, Божие во оном откровение поразумев, на созидание обители тебе поощряющее, купно же и грядущую славу места сего прозря, умиленным сердцем и усты воспел еси Богу: Аллилуиа.
Икос 8
Темже, исповедающе чудная ваша благодеяния, благодарственная восписуем вам, зовуще:
Радуйтеся, источницы Божественных дарований неизчерпаемии;
Радуйтеся, милования и любве к людем сосуди неиждиваемии.
Радуйтеся, яко кадило благовонное, о мире молитвы к Богу возносящии;
Радуйтеся, немолчными вашими ходатайствы всякое благословение от десницы Божия на ны низводящии.
Радуйтеся, сущым в скорбех и нуждах известнии помощницы;
Радуйтеся, во обстояниих и напастех скории пособницы.
Радуйтеся, в недузех целители, и в бури страждущым благонадежнии кормчии и избавители;
Радуйтеся, во всяких бедах и искушениих теплии предстатели и утешители.
Радуйтеся, верным, благочестно чтущим вас, на сопротивныя споборницы;
Радуйтеся, всея земли Российския избраннии молебницы и заступницы.
Радуйтеся, на земли и на мори чудеса преславная содевающии;
Радуйтеся, во вся концы призывающым вы скорую помощь независтно простирающии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 9
Темже, егда во святем храме совершал еси пред престолом Господним первую Божественную службу, видеша вси лице твое, облистанное светом благодати, яко лице ангелово: весь же храм, во известное свидетельство достоинства твоего, исполнися велия благоухания.
Сего ради вси, благодаряще Бога о своем пастыре, радостным сердцем взываху: Аллилуиа.
Икос 9
Обаче, да не явимся чрез немотствование подобни рабу, сокрывшему сокровище своего Владыки, от уст, аще и не обученных и слова премудрости отнюд не имущих, любовию же точию и благодарением движимых, дерзаем простирати песнь благодарения в память и прославление чудес ваших, зовуще сице:
Радуйтеся, чудотворцы великоименитии и благославнии;
Радуйтеся, душ и телес врачеве немздоприемнии.
Радуйтеся, очеса слепых благодатию Божиею просвещающии;
Радуйтеся, немотою связанныя уста ко благоглаголанию разрешающии.
Радуйтеся, расслабленных удесы исправляющии неможение;
Радуйтеся, хромым дарующии правохождение.
Радуйтеся, плененных предстательством своим от уз и пленения свобождающии;
Радуйтеся, мертвыя силою Божиею, вашим же умолением воскрешающии.
Радуйтеся, во всяких страстех и недузех совершающии благодатное исцеление.
Радуйтеся, томимым во обстояниих и напастех дарущии мир и духовное просветление;
Радуйтеся, идущим во след Господа путем тесным и прискорбным подающии божественное вспоможение.
Радуйтеся, Преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 10
Отонудуже и самеми делы слово твое исполняяй являешися, не точию невидимо соприсутствуя нам и назирая вся, но и видимо многажды, вкупе со блаженным Савватием и досточудным Германом, являяся во время благопотребно призывающым вас в помощь и вопиющим Богу: Аллилуиа.
Икос 10
обаче, никоеже зло возмогше сотворити, сами наипаче тии исполнишася студа и безчестия, уповающии же на помощь вашу препоясашася радостию и веселием о своем спасении. Благодаряще убо о сем Бога, исповедуем купно ваше ходатайство и застпление, и вопием вам тепле из глубины души:
Радуйтеся, пастырие добрии, от врагов губительных стадо свое защищающии;
Радуйтеся, яко орли под крилома своима птенцы своя покрывающии.
Радуйтеся, покровом молитв своих в день брани нас осенившии;
Радуйтеся, гнев Божий, праведно на ны движимый, ходатайством своим утолившии.
Радуйтеся, не давшии своего достояния в попрание и расхищение;
Радуйтеся, паче надежды сохранившии е от огненнаго запаления.
Радуйтеся, уповающыя на вы от губительства смертнаго свободившии;
Радуйтеся, от раны и язвы, от уз и пленения дивно тех сохранившии.
Радуйтеся, врагов гордыню и дерзновение обратившии в студ им и безчестие;
Радуйтеся, ны, жительствующия в обители вашей, неискусобранныя и безоружныя, одеявшии в радость и веселие.
Радуйтеся, веры и благочестия отеческаго неусыпнии охранители;
Радуйтеся, за отечество явльшиися и по смерти мужественнии воители.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 11
Икос 11
И мы ныне, благочестно о славе вашей веселящеся, обстояще честныя раки мощей ваших и любезно тыя облобызающе, велегласно зовем вам:
Радуйтеся, светильницы пресветлии, на свещнице церковнем преславно поставленнии;
Радуйтеся, кивоти честнии, не камением и златом, но благодати дарованьми украшеннии.
Радуйтеся, яко три звезды, озаряющии тьму полунощную;
Радуйтеся, яко три столпа, в пределех Севернаго Помория утверждающии веру православную.
Радуйтеся, источницы райстии, моря чудес изливающии;
Радуйтеся, бисерие дражайшии, Церковь Христову украшающии.
Радуйтеся, благочестия и добродетели светлейшая зерцала;
Радуйтеся, Церкви и Отечества необоримая забрала.
Радуйтеся, райскаго исполнения крини благовоннейшии;
Радуйтеся, лозы Божественныя розги благоплодейшия.
Радуйтеся, отцы всеблаженнии, прославляемии горе от Бога и ангел, и долу ублажаемии от человек;
Радуйтеся, яко радость ваша, святая и совершенная, пребывает во век.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 12
Икос 12
Радуйтеся, ангели земнии, яко ангельским жительством на земли пожисте;
Радуйтеся, человецы небеснии, яко земнородни суще, возненавидесте земная, небесная же возлюбисте.
Радуйтеся, постницы терпеливейшии, в приснем пощении все житие свое проводившии;
Радуйтеся, пустынницы достохвальнии, в пустынях незаходимых Господеви послужившии.
Радуйтеся, учителие и наставницы, руководящии своими делы на пути спасения;
Радуйтеся, вожди духовнии, многих души возводящии в Небесная селения.
Радуйтеся, мучеником единонравнии, яко мужески бравшиися со страстьми;
Радуйтеся, апостолом подражателие, просветившии тьму неверия боговедения светлостьми.
Радуйтеся, пророком подобницы, тайных и будущих проведением и проречением;
Радуйтеся, всем святым единочестнии, подвигов ради и богоугождения.
Радуйтеся, таинницы благодати и чудес совершителие предивнии;
Радуйтеся, граждане небеснии и друзи Богу и святым Его приснии.
Радуйтеся, преподобнии отцы наши Зосимо, Савватие и Германе.
Кондак 13
Наипаче же сохраните ны вашим заступлением крепким от врагов невидимых, ищущих ны погубити, да избывше их многокозненных сетей, праведно и богоугодно поживем в нынешнем веце, и сподобимся в Небеснем Царствии купно с вами воспевати Христу Богу: Аллилуиа, аллилуиа, аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды, затем икос 1 и кондак 1)
Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение