Содержание
- 1 Биография Иоанна Богослова нам известна из Библии
- 2 Дальнейшее житие Иоанна Богослова известно по преданиям
- 3 Мощей Иоанна Богослова нет, а могила его находится в городе Сельчук
- 4 Иоанна Богослова считают автором одного из канонических Евангелий
- 5 Иоанну Богослову также приписывают авторство 3-х посланий, Откровения и ряда апокрифических текстов
- 6 На иконах Иоанн Богослов часто изображён с орлом, молятся апостолу о любви к ближним и успехе в учёбе
- 7 Молитвы, тропари и кондаки к Иоанну Богослову
- 8 Акафист Иоанну Богослову
Иоанн Богослов — уникальная историческая личность. Это единственный апостол из двенадцати, который умер своей смертью. К тому же только он — прямой ученик Иисуса Христа, которому приписывается авторство одного из четырёх канонических Евангелий.
Биография этого человека нам известна не только из Библии, но и по многочисленным преданиям.
Биография Иоанна Богослова нам известна из Библии
Святой Иоанн (Иоанн Заведеев) — сын Заведея и Саломии. Его старший брат — тоже апостол, Иоанн Заведеев. Иоанн Богослов работал рыбаком, но бросил всё, чтобы последовать за Иисусом Христом.
Автор Евангелия от Марка называет Иоанна Богослова, как и его брата, «сыном грома». Возможно, это указывает на вспыльчивую, горячую натуру. В тексте Нового Завета есть тому подтверждения:
«Видя то́, ученики Его, Иаков и Иоанн, сказали: Господи! хочешь ли, мы скажем, чтобы огонь сошел с неба и истребил их, как и Илия сделал?»
«Тогда подошли к Нему сыновья Зеведеевы Иаков и Иоанн и сказали: Учитель! мы желаем, чтобы Ты сделал нам, о чем попросим.
Он сказал им: что хотите, чтобы Я сделал вам?
Они сказали Ему: дай нам сесть у Тебя, одному по правую сторону, а другому по левую в славе Твоей».
Иоанн — один из приближённых учеников Иисуса Христа. Он постоянно присутствует при важных событиях. Умирая на кресте, Мессия именно ему поручает заботиться о своей матери.
Дальнейшее житие Иоанна Богослова известно по преданиям
Когда и Богородица покинула этот мир, Иоанн Богослов встал на миссионерский путь в Малой Азии, где сотворил немало чудес, даже оживлял мёртвых.
Он путешествовал не один, а с учеником Прохором. Возможно, речь о Прохоре, апостоле из 70-ти. Но точно неизвестно.
При Нероне апостола арестовали и подвергли страшным пыткам:
- заставили пить яд;
- облили кипящим маслом.
Но апостол выжил и попал в ссылку на остров Патмос. По преданию, именно там стареющий Иоанн подвёл итог жизни в своих текстах.
После ссылки он вернулся в Эфес. К тому времени остальных апостолов казнили.
В это время Иоанн Богослов взаимодействовал со многими важными фигурами своей эпохи, а потому историчность апостола не ставят под сомнение.
Мощей Иоанна Богослова нет, а могила его находится в городе Сельчук
Последний ученик Христа в конце земного пути принял смерть довольно необычным образом. Иоанн Богослов приказал ученикам закопать его живьём. Впоследствии в могиле не обнаружили мощи. Могила находится в городе Сельчук, неподалёку от Эфеса.
Иоанн приказал похоронить себя заживо и исчез из могилы. По преданию, это место ежегодно 8 мая (21 мая по новому стилю) выпускало целительную субстанцию, напоминающую прах. Поэтому эта дата — день памяти апостола.
Иоанна Богослова считают автором одного из канонических Евангелий
Мы не можем однозначно указать имя хотя бы одного из авторов канонических Евангелий. Увы, это факт. Сами тексты никак не указывают на то, кто их писал. Единственное, что неоспоримо, — Евангелие от Луки написал тот же человек, что и Деяния Святых апостолов. Но нам это мало чем помогает.
Это, конечно, не чья-то прихоть, а одна из версий, которая имеет под собой некоторые основания.
Истории Церкви известны и другие Иоанны того периода, которые вполне могли стать авторами этого текста. В итоге есть несколько версий:
- евангелист Иоанн — тот самый апостол;
- евангелие от Иоанна действительно записано по воспоминаниям святого, но другим человеком, которому апостол диктовал;
- текст возник позднее и не из первых рук, а записан человеком, который общался с Иоанном Богословом или кем-то из его приближённых;
- четвёртое Евангелие вообще не имеет отношение к Иоанну Богослову и написано другим человеком без оглядки на воспоминания апостола.
Как бы то ни было, Евангелие от Иоанна занимает особое место среди четырёх канонических текстов. Оно не просто описывает житие Иисуса Христа, а погружается на невиданную для прочих авторов философскую и богословскую глубину. В нём раскрываются понятия мудрости, слова, причины. Первые строки Евангелия демонстрируют полёт мысли автора:
«В начале было Слово, и Слово было у Бога, и Слово было Бог. Изначально был Тот, кто называется Словом. Он был с Богом, и Он был Бог. В начале было Слово, и Слово было с Богом, и Слово было Бог».
К тому же автор демонстрирует, что знаком с гностицизмом и прекрасно ориентируется в религиозной ситуации своего времени. Это, безусловно, очень эрудированный человек.
Датируют рукопись концом I века, что совпадает с годами жизни Иоанна Богослова. При этом данный текст — самый поздний из канонических Евангелий и менее всего походит на них.
Иоанну Богослову также приписывают авторство 3-х посланий, Откровения и ряда апокрифических текстов
Иоанна Богослова можно назвать одним из самых плодовитых авторов Нового Завета, если не спорить с тем, что он автор всех текстов, которые озаглавлены его именем.
3 Послания. Считается, что они адресованы не конкретным христианским группировкам, а всему христианскому миру в целом.
«Считается» — потому что два последних послания аллегорично называют своих адресатов: возлюбленные «госпожа» и «Гаий». Так что тут есть место для интерпретаций.
И всё же наиболее популярно мнение, что апостол обращался к широкому кругу верующих. По строю фраз и содержанию книг очевидно, что написал эти тексты тот же человек, что оставил нам Евангелие от Иоанна.
Автора интересуют всё те же темы, а особую роль он отводит понятию любви. Поэтому его ещё именуют «апостол любви».
Откровение Иоанна Богослова (Апокалипсис). Последняя книга Нового завета. Церковное предание приписывает её тому же автору, но учёные-текстологи не согласны.
Они указывают на то, что рукопись принадлежит перу другого автора. Книга содержит множество сложных для понимания образов, из-за чего есть масса её толкований:
- аллегорически-историческое. Автор писал в осуждающем тоне о исторических реалиях своего времени. Но скрыл это всё за аллегорическими образами;
- пророчество событий, которые к нашему дню сбылись. Образы книги сопоставляют с правителями, войнами и важными для истории христианской Церкви событиями. При должном усердии исследователи находят в минувших временах всё, что предсказывал Иоанн;
- аллегорическое пророчество событий, которые ещё сбудутся. Автор рассказывает о политических и религиозных событиях, которые уготованы нашему миру. Но он зашифровал всё в поэтические образы казней, чудовищ, антихристов и вавилонских блудниц, из-за чего есть богатая почва для спекуляций;
- точное пророчество событий, которые ещё сбудутся. Есть мнение, что все чудовища и ужасы, которые предсказал автор Откровения, действительно сбудутся. Многоголовый зверь в самом деле выйдет из моря, ангелы будут трубить, антихрист придёт на землю и т.д.
Апокрифическая литература. С именем Иоанна Богослова связано ещё несколько текстов. Они либо приписаны ему, либо повествуют о его деяниях, либо адресованы ему:
- Деяния Иоанна;
- Деяния святого апостола и евангелиста Иоанна Богослова, написанные Прохором, учеником его;
- Папирус Эджертона (Неканонический отрывок из Евангелия от Иоанна);
- Откровение Иоанна Богослова (апокрифическое);
- Послание Дионисия Ареопагита к Иоанну Богослову.
На иконах Иоанн Богослов часто изображён с орлом, молятся апостолу о любви к ближним и успехе в учёбе
Одна из самых популярных икон апостола — «Иоанн богослов в молчании». В иконографии этого ученика Христа принято изображать с орлом — это животное символизирует четвёртого Евангелиста. Считается, что аллегорически орёл изображает высоту полёта мысли апостола.
Иоанну Богослову обычно молятся:
- о знаниях;
- о вразумлении;
- о любви к ближним;
- о благополучии в семье;
- об успехе в учёбе.
Молитвы, тропари и кондаки к Иоанну Богослову
За глубокую любовь ко Господу и всем людям Иоанн назван «апостолом любви». Претерпел заточение, ссылку и мучения, но остался невредим и почил в возрасте 105 лет в Ефесе.
Он покровитель школьников и студентов, ему молятся об умении по-настоящему любить Бога и ближних, о благополучии в семье, о совете и любви между супругами, о вразумлении маловеров и попавших в секты и расколы.
Тропарь апостолу Иоанну Богослову
Глас 2
Кондак апостолу Иоанну Богослову
Глас 2
Молитва первая апостолу и евангелисту Иоанну Богослову
Испроси Всещедраго Человеколюбца Христа и Бога нашего, Иже пред очесы твоими излиял еси кровь Свою дражайшую за нас, непотребных рабов Своих, да не помянет
беззаконий наших, но да помилует нас, и да сотворит с нами по милости Своей; да дарует нам здравие душевное и телесное,
всякое благоденствие и изобилие, научая нас обращати вся оная в славу Его, Творца, Спасителя и Бога нашего.
По кончине же временныя жизни нашея да избегнем мы, святый апостоле, немилосердных истязаний, на воздушных мытарствах нас ожидающих, но да достигнем под твоим руководством и покровительством Горняго онаго Иерусалима, егоже славу во откровении ты зрел еси, а ныне наслаждаешися оныя радости, обещанныя избранным Божиим.
О, великий Иоанне, сохрани вся грады и страны христианския, весь сию, храм сей, посвященный святому твоему имени, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня, меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани, избави от всякия беды и напасти, и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и испроси нам Его милосердие; О, великий и непостижимый Боже, Альфо и Омего, источниче и предмете нашей веры!
Се на умоление Тебе предлагаем святаго Иоанна, егоже Ты сподобил еси познати Тебе, неисповедимаго Бога, в неизреченном откровении.
Приими его о нас ходатайство даруй нам исполнение прошений наших, во славу Твою: а паче всего соверши нас духовным совершенством, к наслаждению жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителех.
О, Небесный Отче, создавый вся Владыко, Душе духов, Всесильный Царю! Коснися перстом Твоим сердец наших, да и они, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою, и бренная тварь духовна сотворится, в честь и славу Отца и Сына и Святаго Духа. Аминь.
Молитва вторая апостолу Иоанну Богослову
Умоли Господа Бога даровати нам оставление всех прегрешений наших, елико согрешихом от юности нашея во всем житии нашем делом, словом, помышлением и всеми нашими чувствы.
Во исходе же душ наших помози нам, грешным, избавитися от воздушных мытарств и вечнаго мучения, да твоим милостивным предстательством прославляем Отца и Сына и Святаго Духа ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Молитва третья апостолу Иоанну Богослову
Приими нас, грешных, под твое сильное заступление прибегающих. Испроси у Всещедраго Человеколюбца Христа Бога нашего, Иже пред очесы твоими Кровь Свою за ны, непотребныя рабы Своя, излиял есть, да не помянет беззаконий наших, но да помилует нас и сотворит с нами по милости Своей: да дарует нам здравие душевное и телесное, всякое благоденствие и изобилие, наставляя нас обращати оная во славу Его, Творца,
Спасителя и Бога нашего, по кончине же временныя жизни нашея от немилосердных истязателей на воздушных мытарствах да избавит нас,
и тако да достигнем, тобою водимии и покрываемии, Горняго онаго Иерусалима, егоже славу ты во откровении зрел еси, ныне же нескончаемыя радости наслаждаешися. О великий Иоанне!
Сохрани вся грады и страны христианския, храм сей, служащих и молящихся в нем, от глада, губительства, труса и потопа, огня и меча, нашествия иноплеменных и междоусобныя брани; избави нас от вся-кия беды и напасти
и молитвами твоими отврати от нас праведный гнев Божий, и Его милосердие нам испроси, да вкупе с тобою сподобимся прославляти в невечернем дни пресвятое имя Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков. Аминь.
Молитва четвертая апостолу Иоанну Богослову
Се на умоление Тебе предлагаем святого Иоанна, егоже Ты сподобил еси неизреченных откровений, приими о нас ходатайство, даруй нам исполнение прошений наших во славу Твою, паче же соверши нас духовным совершенством к наслаждению, жизни нескончаемыя в Небесных Твоих обителях!
О Небесный Отче, создавый вся Владыко, Всесильный Царю! Коснися благодатию сердец наших, да, растаявше, яко воск, пролиются пред Тобою и бренная тварь духовна сотворится в честь и славу Твою, и Сына Твоего, и Святаго Духа. Аминь.
Акафист Иоанну Богослову
Избранный Господем от мрежей рыбарских на проповедь Евангелия и от ловли рыб на уловление человеков во свет истиннаго боговедения, великий Апостоле, учениче, друже и наперсниче Христов, моли единаго истиннаго Человеколюбца, Егоже ты приискренне возлюбил еси, да помилует нас, ищущих твоего к Нему предстательства и зовущих ти:
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Икос 1
Ангельских сил и всякия твари Творца, Владыку и Господа, восприемшаго плоть нашу и явльшагося на земли спасения нашего ради, узрев ходяща при мори Галилейстем и взывающа тя со братом твоим, Иоанне блаженне, в звание апостольства, оставль мрежи рыбарския и отца твоего в корабли, неуклонно оттоле последовал еси стопам Спасителевым. Сего ради вопием ти сице:
Радуйся, любве ради ко Христу отца по плоти оставивый.
Радуйся, Христом Небеснаго Отца обретый.
Радуйся, мир и вся его прелести презревый.
Радуйся, небесная благая в воздаяние получивый.
Радуйся, плоть духу совершенно поработивый.
Радуйся, дух твой Сладчайшему твоему Учителю Иисусу покоривый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 2
Сего ради «сын громов» от Господа наречен был еси и Тому возопил еси: Аллилуиа.
Икос 2
Разумом истиннаго богопознания озаряя твою душу, шествовал еси вослед Благаго Учителя твоего, поучаяся из уст Его исходящей премудрости, и совершеннаго ради твоего незлобия и девственнаго целомудрия был еси возлюблен Христом Господем твоим. Услыши убо ны, воспевающия ти сице:
Радуйся, незлобия рачителю.
Радуйся, девства и чистоты хранителю.
Радуйся, любве к Богу и ближним учителю.
Радуйся, добрых нравов наставниче.
Радуйся, смиренномудрия зерцало.
Радуйся, Божественныя благодати светило.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 3
Уведев же, яко Христос есть Бог истинный, из глубины сердца твоего воззвал еси Ему: Аллилуиа.
Икос 3
Имея велие дерзновение к возлюбившему тя Христу Сыну Божию, возлегл еси на персех Его при совершении Тайныя Вечери, и егда прорицаше Господь о предателе Своем, тогда един ты дерзнул еси вопросити о имени его. Сего ради вопием ти:
Радуйся, возлюбленный Христов учениче.
Радуйся, присный Его друже.
Радуйся, невозбранно на персех Господних возлежавый.
Радуйся, дерзновенно о имени предающаго вопросивый.
Радуйся, паче иных ко Христу ближайший.
Радуйся, словеса Господня, якоже сокровище многоценное, слагавый в сердце своем.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 4
но ты, любовь крепльшую к Нему имея, даже до Креста и смерти не отступил еси от Него, на вся муки Христовы взирая и соболезнуя сердцем Деве Матери Божией, плачущей и рыдающей.
Удивляяся же крайнему милосердию и долготерпению Божию, взывал еси к Пострадавшему за род человеческий: Аллилуиа.
Икос 4
Вися на Кресте пригвожденный за грехи наша Спас мира и видев тя и Матерь Свою предстоящия, сына тя Преблагословенней Деве Богородице вдал есть, глаголя Ей: «Жено, се сын Твой, — и тебе паки: — Се Мати твоя». Мы же, дивящеся любви Христове, на тебе явленней, воспеваем сице:
Радуйся, сын Божия Матере быти сподобивыйся.
Радуйся, того ради наипаче ко Христу, яко некиим духовным родством, присвоивыйся.
Радуйся, Матери Божией достойно послуживый.
Радуйся, Сию, якоже матерь свою, во всякой чести у себя имевый.
Радуйся, и во Успении честное и святое Ея тело ко гробу проводивый.
Радуйся, со блистающеюся райскою ветвию, Архангелом Гавриилом принесенною, одру Ея предшедый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 5
Боготечная звезда явился еси во Асии, отшед в ню на проповедание слова Божия, якоже жребием указася тебе.
Но на пути твоем попусти Господь быти тебе ввержену в море: благодать же Божия, всегда с тобою пребывающая, сохрани тя в водах морских жива, и по четыренадесятих днех повеле волне морстей, да воспенившися извержет тя на брег.
Егда же узре сия ученик твой Прохор, уже много плакавый о кончине твоей, велиим гласом воззва чудодействующему Богу: Аллилуиа.
Икос 5
Видевше ефесстии жителие преславное чудо, тобою сотворенное, егда отрока Домна, умерщвленнаго от беса, молитвою твоею воскресил еси, воспеша велегласно силу Бога, тобою им проповеданнаго, и избавльшеся от гнуснаго идолослужения, взываху тебе сице:
Радуйся, истиннаго Бога служителю.
Радуйся, бесов прогонителю.
Радуйся, мертвецы силою Христовою оживляяй.
Радуйся, тою жизнь и здравие людем возвращаяй.
Радуйся, помраченныя умом к Свету Истины призываяй.
Радуйся, правыя веры просвещением к добродетели наставляяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 6
Артемидино единою молитвою низпровергл еси, да зряще сие, язычницы познают Единаго Бога, Емуже мы вопием: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия во Ефесе, якоже солнце, свет веры Христовы, тобою проповеданныя, егда злочестивый Дометиан воздвиже гонение на христианы; тогда и тебе, яко усерднаго исповедника имене Христова, посла епарх в Рим связана, идеже и претерпел еси страшная мучения.
Тех ради благочестно возглашаем ти сицевая:
Радуйся, Христова ради исповедания биенный.
Радуйся, чашу смертоноснаго яда невредно испивый.
Радуйся, в котле елеа кипящаго не сваривыйся.
Радуйся, силою Христовою в лютых мучениих цел сохранивыйся.
Радуйся, твоим невреждением кесаря, мучащаго тя, устрашивый.
Радуйся, сим же народ о величествии Бога, от христиан почитаемаго, уверивый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 7
Ты же, повинуяся Промыслу Божию, тако благоволившему, благодарственно воспевал еси Богу, вся во благое устрояющему: Аллилуиа.
Икос 7
Новая чудеса показал еси язычником, ища обратити их ко спасительной вере Христове, егда плывущу ти во изгнание твое, повелением твоим отрока утопшаго море на корабль жива изверже, буря укротися, вода сланая в сладкую претворися, воин от чревнаго недуга исцелися, и по пришествии твоем в Патмос, бес пытливый, будущая прорицавый, из одержимаго им изгнася. Тогда вси зрящии таковая дивная знамения, тобою совершаемая, прихождаху к познанию Триипостаснаго Бога и крещахуся. Мы же тя ублажаем тако:
Радуйся, морю и бури повелеваяй.
Радуйся, сатанинския духи от человек изгоняяй.
Радуйся, болезни единым словом исцеляяй.
Радуйся, всем в нуждах помощь подаваяй.
Радуйся, чудесы твоими идолопоклонники удививый.
Радуйся, учением твоим неверныя во истенней вере утвердивый.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 8
Чудящеся убо о сем и ярящеся на таковое твое дерзновение, идоша к волхву некоему, велию силу от сатаны в себе имевшему,
просяще его, да отмстит безчестие бога их; он же, слеп сый душею, не ведая силы, в тебе обитающия, покушашеся привидении различными тебе устрашити и на тя народ подвигнути:
обаче сам окаянный погрузися в море и тамо погибе, безсильным бывшим бесом спасти его, ты бо воспретил еси им именем Иисуса Христа Сына Божия, Егоже прослави народ, чудесе свидетель, воспев: Аллилуиа.
Икос 8
Весь исполнен быв любве Божественныя, явился еси вместилище даров Святаго Духа: будущая прорицал еси, отстоящая, яко близ сущая, возвещал еси, недужныя исцелял еси, жене игемона на острове Патмосе, в болезни рождения страждущей, едва на праг дому ея вступив, облегчение даровал еси. Приими убо от нас, грешных, похвалы сицевыя:
Радуйся, благодати Божия вместилище.
Радуйся, Духа Святаго обиталище.
Радуйся, реко чудоточная цельбоносныя в болезнех силы.
Радуйся, источниче наставлений, приводящих к познанию правыя веры.
Радуйся, коварства лукаваго сатаны обличаяй.
Радуйся, верныя от козней его защищаяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 9
Тии же, от греха ко спасению обратившеся, немолчно взываху Богу: Аллилуиа.
Икос 9
Витийство мудрости человеческия не возможет изрещи, ниже ум плотскаго человека постигнути, яже ты возвестил еси нам о безначальнем бытии Триипостаснаго Бога:
подобно бо Моисею, во громех и блистаниих на горе приял еси от Бога тайну богословия и возгласил еси миру, яко в начале бе Слово, Отцу искони неразлучное и всему сущему виновное, имущее Свет Жизни, Егоже тьма не может объяти.
Озаряеми таковым облистанием света Божественныя Истины, почитаем тя яко таинника Безначальныя Троицы и воспеваем тя яко Богослова совершеннейшаго:
Радуйся, орле, воспаривый до самаго огнеобразнаго Престола Божия.
Радуйся, трубо, возвестившая миру Предвечнаго и Безначальнаго Бога.
Радуйся, человечество и Божество Христово нам изъясняяй.
Радуйся, дивная словеса и наставления Господня во Евангелии твоем нам возвещаяй.
Радуйся, любви делом и истиною нас научаяй.
Радуйся, пребывающим в любви пребывание в них Бога обещаваяй.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 10
Икос 10
Стены Горняго Иерусалима узрев во откровении, возвестил еси нам, яже тамо видел еси и яже имут быти до скончания мира, сказуя нам сие иносказательными словесы, яже может разумети только ум, имеяй мудрость. Удивляющееся таковому дару пророчествия, тебе от Бога дарованному, воспеваем тя сице:
Радуйся, познанием Сущаго и Иже бе и Грядущаго превозшедый естество человеческое.
Радуйся, вместилище таинств, невместимых человеческим умом, бывый.
Радуйся, неизреченная Божия откровения узревый.
Радуйся, сия верным преподавый.
Радуйся, радости святых еще в жизни сей познавый.
Радуйся, оными ныне в преизбыточествии наслаждаяйся.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 11
ты же, проповедник любве ко ближним сый, желая избавити того от временныя и вечныя смерти, крестным знамением сено во злато претворил еси и сие тому вручил еси, да сим златом и долги отдаст заимодавцем, и дом свой пропитает, Богу же, тобою его облагодетельствовавшему, да поет: Аллилуиа.
Икос 11
Светозарная душа твоя, достигши в меру возраста совершеннаго, познала есть приближение времене, егда подобает тленному наследити нетление и смертному обещанное безсмертие.
Скончавая убо земное житие твое, повелел еси учеником твоим землею покрыти до верха тело твое; слышавше же о сем, сущии во граде братия приидоша ко гробу твоему и, откопавше, ничтоже в нем обретоша.
Темже познавше, яко изменение твое сотворися не обычным человеческим смертным успением, воспеша тебе тако:
Радуйся, орле, обновивый юность твою приближением к Солнцу Славы Божия.
Радуйся, таковым изменением превозшедый вся уставы естества человеческаго.
Радуйся, по обетованию Благаго Учителя твоего возседый на единем от дванадесяти престолов.
Радуйся, творяй на том суд и правду посреде людей Божиих Израиля.
Радуйся, наслаждаяйся лицезрением Сладчайшаго Иисуса, к Немуже на перси прежде Его страсти и Воскресения возлегл еси.
Радуйся, от Его милосердия ходатайствуяй нам вся благая.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 12
Икос 12
Поюще труды твоя во апостольстве и чудеса и исцеления, яже источал еси и источаеши благодатию Духа Святаго, в тебе обитаюшаго, восхваляем Бога, даровавшаго нам таковаго путеводителя, наставляющаго нас на путь спасения и милосердующаго о немощех наших. Приими убо от нас, святый Апостоле, похвалы сицевыя:
Радуйся, благовестниче веры Христовы усерднейший.
Радуйся, учителю Церкве Христовы изряднейший.
Радуйся, богословов начало и основание.
Радуйся, Божественных Таин возвестителю.
Радуйся, девствующих образе и целомудрия правило.
Радуйся, всех верных, ко твоему заступлению прибегающих, скорый помощниче и покровителю.
Радуйся, Иоанне Апостоле, наперсниче Христов и Богослове.
Кондак 13
Твоим всесильным ходатайством ко Всеблагому твоему Учителю и нашему Владыце и Господу испроси нам вся благая временная и вечная и христианскую кончину жития нашего, да с тобою и со ангельскими лики в селении праведных воспоем Триипостасному Богу: Аллилуиа.
Этот кондак читается трижды, затем 1-й икос «Ангельских сил…» и 1-й кондак «Избранный Господем от мрежей рыбарских…»
Оставляя комментарий, Вы принимаете пользовательское соглашение